Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Butik i Sundsvall?

Tråden skapades och har fått 101 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Oregistrerad
  • 2005-01-13 10:36

Tycker det borde öppna en macoteket eller liknade i S-svall. Saknar att få komma in i en butik och få "klämma" på en massa Apple produkter. Mums!

Vem vet, intresset finns kanske i Sundsvall? Succé rent av!

Jo, får väl presentera mig... G.Lindqvist, snart mac-ägare.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2005-01-13 11:48

Jag håller med dig G. Lindqvist. Det vore verkligen underbart att få en macaffär i Sundsvall.

  • Oregistrerad
  • 2005-01-13 11:53
Ursprungligen av Eva:

Jag håller med dig G. Lindqvist. Det vore verkligen underbart att få en macaffär i Sundsvall.

Ja, verkligen! Konstigt eftersom Sundsvall skulle kunna locka så många kunder i mitten av Sverige. Det gäller nog att hitta någon som orkar dra igång en butik. Via macoteket t.ex, det vore ett önskemål från min sida!

  • Medlem
  • International user
  • 2005-04-27 19:12

Kanske kommer snarare än ni anar...

Yes!!

Tyvärr tror jag inte på butik i Sundsvall, Sundsvall är för litet.
Det blir en butik för redan invigda. En satsning på iPod ja jo...
Jag är fortfarande tveksam men jag hoppas att jag har tokfel och det blir en supersuccé så klart.

En butik där redan invigda hänger är ingen intresserad av eftersom de sällan handlar.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-04-28 10:10

Jag har hört ryktas att det är på g, men ett rykte är givetvis bara ett rykte.

  • Oregistrerad
  • 2005-04-28 19:00

Sundsvall borde vara intressant, eftersom utanför ligger Birsta. Staden må vara liten, men har grymt tillflöde från närliggade städer och från övriga norrland. Läget borde vara rätt för att placera en Applebutik i mitten av Sverige.

Macoteket är säkert intresserad!

  • Medlem
  • Linköping
  • 2005-06-20 16:39
Ursprungligen av G.Lindqvist:

Sundsvall borde vara intressant, eftersom utanför ligger Birsta. Staden må vara liten, men har grymt tillflöde från närliggade städer och från övriga norrland. Läget borde vara rätt för att placera en Applebutik i mitten av Sverige.

Macoteket är säkert intresserad!

Nya radiodals-området i Birsta kanske kan rymma sig en liten Apple-butik. För kunder kan det inte finnas brist på i Birsta. Det måste vara ett av de mest besökta handelsområdena i Sverige

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2005-10-25 18:58

äntligen en butik i sundsvall

nu kommer det att öppna en mac butik i sundsvall.....på esplanaden tror det blir nästa vecka..

kalas eller hur

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2005-10-25 21:09
Ursprungligen av xon:

nu kommer det att öppna en mac butik i sundsvall.....på esplanaden tror det blir nästa vecka..

kalas eller hur

Verkligen kalas, och nästa vecka redan! Jag kommer att hänga på låset.

  • Medlem
  • International user
  • 2005-10-25 22:13

Haha, jasså???,,,, men tyvärr får vi vänta till december. Men då smäller det med skumpa och hela faderullan.

Yes!!

Äntligen!!!!

Nu blev jag verkligen glad! Varifrån kommer info om en butik på esplanaden? Är det nån här som är delaktig i den nya butiken? Håller dom på o bygger om nu? Måste vi verkligen vänta äända till december? Var ska jag få pengar ifrån? Måste handla måste handla...

  • Oregistrerad
  • 2005-10-26 13:35

Hm, är det Office som skall öppna en butik? Esplanaden? Där finns inga tomma lokaler eller några som håller på och flyttar in. Rätta mig om jag har fel?

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2005-10-26 14:49

Öppnar Office en ny butik... varför får jag inte reda på sådant
Har ni macproblem, bor i härnösand, ringer till office data härnösand(Office Ådalen). Jag som dealar med problemen...

Edit: Var det därför det söktes fler mactekniker på office i sundsvall. Hade nappat om det inte var så att jag faktiskt pluggar och inte har tid med heltidsarbete...

Jag var runt lite o kollade på esplanaden och mycket riktigt så finns det ju ingen ledig passande lokal där. Är det inte så att det är på storgatan, mittemot Åhlens, i Michaels gamla lokaler dom ska flytta in.

Jag har gått o sneglat på skyltfönstren och tänkt att lokalen skulle var perfekta för en Apple Concept Store.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-10-26 16:42
Ursprungligen av Sidde:

Öppnar Office en ny butik... varför får jag inte reda på sådant
Har ni macproblem, bor i härnösand, ringer till office data härnösand(Office Ådalen). Jag som dealar med problemen... ;).

Auktoriserad/certifierad appletekniker? Dvs vågar jag lämna in min lower memory slot-helvete-powerbook till er utan risk att garantin ryker, eller är det bättre att lämna den till Lan-Master?

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2005-10-26 17:11
Ursprungligen av tei:

Auktoriserad/certifierad appletekniker? Dvs vågar jag lämna in min lower memory slot-helvete-powerbook till er utan risk att garantin ryker, eller är det bättre att lämna den till Lan-Master?

Tyvär inte licenserade appletekniker. I våras gjordes en förfrågan till Apple för att få vara ett Apple Center men svaret blev nej. Det är uppe på försök igen.
Så när det kommer ett hårdvarurelaterade problem med garanti kvar blir vi bara en mellanhand till Apple.

Men Office i sundsvall är ju "Apple Center". Så dit kan du alltid ta dig.

Intressant med en till stor macentusiast i Härnösand här på 99mac.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-10-26 20:51
Ursprungligen av Sidde:

Så när det kommer ett hårdvarurelaterade problem med garanti kvar blir vi bara en mellanhand till Apple.

I ett sådant fall, står Apple för frakten till Lan-master (eller vart de nu skickas)?

(man skulle kunna tolka min fråga som att jag söker efter ett sätt att slippa betala frakten )

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2005-10-27 00:47
Ursprungligen av tei:

I ett sådant fall, står Apple för frakten till Lan-master (eller vart de nu skickas)?

(man skulle kunna tolka min fråga som att jag söker efter ett sätt att slippa betala frakten )

Vet faktiskt inte hur det ligger till, men eftersom vi inte är applecenter blir det säkert massa extra betalning är jag rädd.
Jag har faktiskt ingen koll, har bara jobbat på service. Aldrig skickat en faktura

  • Oregistrerad
  • 2005-10-27 17:32
Ursprungligen av Sidde:

Vet faktiskt inte hur det ligger till, men eftersom vi inte är applecenter blir det säkert massa extra betalning är jag rädd.
Jag har faktiskt ingen koll, har bara jobbat på service. Aldrig skickat en faktura

Känns som det är två diskussioner i denna tråd. Kan inte någon moderator dela upp den?

Vore toppen med en riktig butik i sundsvallsområdet! Kommer att handla direkt!

  • Medlem
  • International user
  • 2005-10-26 19:27

Haha... det e så kul att läsa...
Esplanaden, JA!!
Butik stänger och flyttar inom kort.

Apple Store, ja de blir det troligast. Med MASSOR av grejor HEMMA I LAGER!!!

Kanon!!!

Yes!!

Vilken butik är det som stänger inom kort?

  • Medlem
  • International user
  • 2005-10-26 20:07

En på Esplanaden.
Vet inte om det är officiellt ännu.
Återkommer. Men bra läge är det.
Fina skyltfönster.
Det kommer att bli succé.

Yes!!

  • Medlem
  • International user
  • 2005-10-26 20:59

Ok! Fick just bekräftat...

"Vi kommer att öppna på esplanaden 17, bredvid blåkiosken. Vi kommer in och börjar bygga om 1:nov. Troligt att vi öppnar i slutet på november, eller tidgare. Allt beror på hantverkarna och hur snabbt Apple får fram prylar. Vi har beställt riktigt mycket prylar."

Yes!!

  • Oregistrerad
  • 2005-10-27 00:25

Hm, vad kan det bli för öppningserbjudanden? Blir riktigt nyfiken!

Attans att man nu ska spara pengar till en ny LCD-TV (som klarar HDTV) och en Xbox 360

  • Medlem
  • International user
  • 2005-10-27 06:45
Ursprungligen av Tobias Thor:

Så Office öppnar även en macbutik i Sundsvall? Vi ska också få en Office Apple Center här nere i Gävle snart (november). Verkar som att macmarknaden i Sverige börjar bli riktigt interessant. Jag har förr haft känslan av att Office inte är/var så macvänliga.

Grattis i alla fall!

MVH/Tobbe

Verkar vara lite lokalt. Läste för ett tag sedan en annonsbilaga för Office-Umeå. Inte ett ord om Mac.

Yes!!

Detta är underbara nyheter som hade gått mig helt förbi om det inte hade varit för Yes! som informerade mig när jag chattade men honom nyss. Heltoppen alltså många glada saker hända på rad. Idag har jag beställt min nya Mac från Applestore o i november öppnar office en store ... Ohweee! Office hade faktiskt en Macbutik i slutet av 80-talet i Dagbladethuset. De hette Esselte Office då o hos dem köpte jag min första Mac - en SE/30

Det är bara hoppas att det går bra och att det inte blir en "jag ska hänga här hela dagen och klämma på alla prylar och köpa en tp kabel i halvåret"-butik.

För övrigt var det min tjänst som annonserades ut eftersom jag slutade på Office Sundsvall för snart ett år sedan.

Bevaka tråden