Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Leveranstid?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hur är det med leveranstiden för iMac 20tummare. Applestore säger 7-10 dagar på sin sajt, men vid förfrågan hos Applestore blev det helt plötsligt en månad

Verkligen ingen som känner till Applestores märkliga leveranstider? (iMacen ser jag verkligen fram emot, har redan beställt en DA-omvandlare för den optiska utgången)

  • Medlem
  • Landskrona
  • 2005-10-31 14:16

Min iMac 20" (standard-konf) har "on or before" 10:e november som leveransdatum. Beställde 23:e oktober

Ursprungligen av k3vlar:

Min iMac 20" (standard-konf) har "on or before" 10:e november som leveransdatum. Beställde 23:e oktober

Låter ju något sånär acceptabelt...

Min sambo beställde en iMac 20" i söndags 30/10. På TNT:s hemsida är den Out for delivery just nu, så den lär nog komma idag. Tricket med Applestore verkar vara att betala direkt vid beställningen med VISA-kort eller liknande. Vill man ha faktura eller betala via giro kan det dra ut på tiden.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-11-03 09:14

Låång tid

Ursprungligen av Björnbusen:

Min sambo beställde en iMac 20" i söndags 30/10. På TNT:s hemsida är den Out for delivery just nu, så den lär nog komma idag. Tricket med Applestore verkar vara att betala direkt vid beställningen med VISA-kort eller liknande. Vill man ha faktura eller betala via giro kan det dra ut på tiden.

Hmm, verkar jättekonstigt.
Jag beställde en 20" i slutet av september (27:e).
Dagen innan min beställning gick igenom släppte de den nya Isighten. Jag ringde och pratade med dem om jag kunde byta upp mig, men de sa att jag var tvungen att få hem den första och därefter göra en retur. Efter det kunde jag få en beställning.
Däremot var de tvungen att få den gamla till holland innan de skickade ut den nya. Skickade den på retur 27:e okt. Ringde och pratade med dem i måndags 1:a nov, då sa de att det tar 7-10 dagar att bygga den och efter det ca 7-8 dagar att skicka den. Märk väl att detta är arbetsdagar.
Jag räknar kallt med runt den 20:e nov eller senare.

Dessutom stod det att jag hade gjort en custom-beställning, vilket jag inte hade gjort, och att det kunde ta längre tid för det.
Jag jobbar med 3D (går en 2-årig utbildning) och beställde därför den nya. Hade jag inte behövt all kräm jag kan få (plus att den nya är snyggare ), hade jag inte gjort beställningen.

Jag längtar som en kärlekskrank tonåring efter min nya Imac (Isight), men det känns hårt att allt om allt det kommer ta 2 månader från första beställningen gick, tills jag får sitta med min nya älskling...

  • Oregistrerad
  • 2005-11-05 16:38

Beställde min den 27:e oktober, den verkar nu vara i shanghai och vila upp sig överhelgen.. .den har ju en intensiv vecka framför sig!

Har aldrig varit så spänd, på nån dator i alla fall... verkar vara en RIKTIG höjdare, även om jag just sålt en Dual G5 2 GHz.

  • Medlem
  • 2005-11-20 16:52

Enligt apple

Enligt Apple ser det ut så här fick jag reda på över telefon:

Köpt dator (imac 17", isight inbyggt) och betalat via VISAkort... Apple svarar: "Det tar upp till 5 dagar att behandla VISAkortsbeställningar"

Det står "skickas vanligen: 7-10 dagar"... Apple svarar: "Ja, från det att vi kunnat bekräfta betalningen tar det 7-10 dagar att producera produkten. Därefter skickas den"

Och hur lång tid tar leveransen?... Apple svarar: "6-8 dagar, och kom ihåg- det är arbetsdagar vi pratar om."

Det vill säga totalt 23 arbetsdagar! Så från att jag köpt datorn den 31 oktober så kan jag vänta mig den som allra senast den 1 december? Enligt telefonsupporten.

Om man som jag tänkte "aha, 7-10 dagar låter fint, det kan jag tänka mig" så känner man sig rätt blåst. Det som jag tycker är tråkigt är att jag gillar verkligen Apple och det här var inte vad jag väntat mig. Efter att dessutom kollat igenom på hemsidan så hittar jag absolut inget som ens kommer i närheten av de summa dagar supporten nämnde. Så vad ska man tro?
Jag kan bara konstatera att datorn ej annu har kommit...

Ursprungligen av Ziggy:

Enligt Apple ser det ut så här fick jag reda på över telefon:

Köpt dator (imac 17", isight inbyggt) och betalat via VISAkort... Apple svarar: "Det tar upp till 5 dagar att behandla VISAkortsbeställningar"

Undra vad för sorts nisse du fick prata med?? Jag har köpt samtliga mina macar via Applestore och betalt med Visa/Amex. Aldrig nånsin har det tagit mer än 1 dag att behandla betalningen med kort.

Beställde en PB 31/1 i år. Blev bekräftad 1/2, dvs dagen efter. Samma historia var det nåt år tidigare då jag köpte en iMac G4 eller för nån vecka sen när jag beställde en iPod.

Däremot tycker jag transporten tar tid. Framför allt om man beställer tidigt efter lansering. Då verkar alla grejer gå direkt från Shanghai och det tar verkligen 6-8dagar. Det är ingen expresstjänst direkt. Köper man istället lite senare skeppas vissa produkter direkt från Europa vilket går hyggligt snabbt.

Men jag vill ändå ge Apple lite rätt. De skriver på Applestore t ex "skickas vanligen 24hrs" vilket rätt tydligt säger att det är tiden det tar till den lämnar fabrik. Inget annat.

1
Bevaka tråden