Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Macmotsvarighet till Daemon Tools?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Karlstad
  • 2005-10-31 00:38

Jag har i alla år kört med Daemon Tools på min PC för att slippa att köra med skivor i DVDn hela tiden. Trots att jag har kört mac i snart två år så har jag inte börjat att spela än men har börjat att installera nå'ra PC/MAC-spel som jag råkar ha bara för att testa hur mycket min iBook klarar av.

Så till den egentliga frågan. Finns det då en motsvarande 'virtual DVD-ROM emulator' för mac?

  • Medlem
  • Alvesta
  • 2005-10-31 00:47

Skivverktyg.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2005-10-31 01:12

Är det så fånigt enkelt alltså!?

Ja, vad är väl en bal på slottet...

  • Medlem
  • Alvesta
  • 2005-10-31 08:59
Ursprungligen av Baeckis:

Är det så fånigt enkelt alltså!?

Ja, vad är väl en bal på slottet...

Japp, så enkelt är det. Du kan både använda det för att skapa skivavbilder och montera dem. Vet dock inte hur det fungerar med PC-skivavbilder typ .bin .cue osv, men här hos mig monteras de finfint bara man dubbelklickar på dem.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2005-10-31 10:32

För att få igång vissa spel via isos måste man först skrivskydda filen och mounta den i toast.
Men annars är det bara att mounta den vanligt.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2005-10-31 19:20

OK! Då kanske jag får göra som Sidde säger för jag har inte lyckats att få de olika spelen att fatta att 'CDn' är mountad.

En basic-undran... Jag har tagit en skivavbild med alternativet "DVD-/CD-master". Har jag gjort rätt så långt eller ska jag använda "Skrivskyddad" eller nå't annat alternativ?

1
Bevaka tråden