Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bild på Ibook tangentbord

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag ska köra tangenterna till min iBook i diskmaskinen efter att en bekant spillt cocacola på min iBook. Så jag undrar om någon har bra bild på sitt tangentbord att maila mig så det blir lättare att sätta tillbaka alla tangenter på rätt ställ.

maila till daniel.roos@mac.com

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2005-10-30 17:25

fixar det... tog en bild igår när jag plockade loss dem och rengjorde dem

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-10-31 09:58

Det ska väl inte vara så svårt att memorera tangeterna? Är ju inte så mycket skillnad med en PC

  • Medlem
  • International user
  • 2005-10-31 12:37

Det kommer troligen inte att vara något kvar av bokstäverna på tangenterna efter diskmaskinen.

Ursprungligen av Konrad:

Det kommer troligen inte att vara något kvar av bokstäverna på tangenterna efter diskmaskinen.

Som http://www.daskeyboard.com/ alltså ?

  • Medlem
  • International user
  • 2005-10-31 12:52

På iBook är ju bokstäverna inte ingjutna i plasten, efter flitigt användande nöts de ju bort med tiden. Därför är det väl knappast troligt att det blir något kvar efter en omgång i diskmaskin, särskilt om man tillsätter maskindiskmedel som är slipande.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2005-11-01 01:39

Coca-Cola är ju vattenlösligt. Lägg dem i en skål med varmt vatten och ett par droppar handdiskmedel bara. Sen är de ju rena. Har själv gjort så en gång. Köra dem i diskmaskinen är bara onödigt omständligt och tidskrävande. De måste ju ändå torka i luft.

Ursprungligen av lilledanne:

Han kanske vill ha en DasBook

1
Bevaka tråden