Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tappat min iPod mini - hur allvarligt?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Värmdö
  • 2005-10-30 13:07

Hej, jag tappade igår min iPod mini på golvet. Den fick inga synliga skador eller repor men den låter om man skakar på den. Man hör att någon metallbit är lite lös. Annars verkar den funka helt som förut, men vill inte att den går sönder senare i livet. Vet ni om detta är något att bry sig om? Och ni som har helt oskadade iPod mini's; låter era om ni skakar på dem?

Tack på förhand.

  • Oregistrerad
  • 2005-10-30 14:02

Hårddisken är väl den känsligaste delen som kan ta skada. Säker på att det inte är HOLD knappen som låter när du skakar på den ? Min flickvän har misshandlat sin mini ordentligt, säkert tappat den i marken (asfalt, betong, stengolv mm..) 5-10 ggr och trampat på den ett antal gånger men den lever fortfarande bara kanterna som är skadade

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2005-10-30 22:07
Ursprungligen av Pascoe:

Min flickvän har misshandlat sin mini ordentligt, säkert tappat den i marken (asfalt, betong, stengolv mm..) 5-10 ggr och trampat på den ett antal gånger men den lever fortfarande bara kanterna som är skadade

Hon spelar väl inte fotboll med den?

  • Medlem
  • Luleå
  • 2005-10-30 22:23

minin håller bra.. ett starkt alu-skal håller för det mesta.
Min ramla ner i trappan en gång.. från bröstficka ner på ett trappsteg och sendan ner för två steg till.. jag trode den var helt borta, men bara ett jack i hörnet och fukade perfekt.. inte ens en repa i skärmen:-D

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2005-10-30 20:21

nope, det är inte hold knappen. Fast om din flickväns mini tål så mycket kanske detta inte är så farligt man måste ju alltid vara lite orolig när det gäller dyra saker. Tack för hjälpen

  • Medlem
  • 2005-10-30 22:34

flyttar från "Allmänt om mac".

Mod

1
Bevaka tråden