Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köptips på scanner önskas

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Jönköping
  • 2005-10-28 22:23

ska köpa en scanner men vilken? Har tittat på HP 5590 vilken har många funktioner (ADF, TMA), men denna verkar inte stöjdas av t.ex. vuescan, SANE. Därför är den inte ett alternativ för mig. Någon som har förslag på en scanner som skulle passa mig?

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2005-10-29 01:35

Vad skall du han bildläsaren till
OCR, Scanna in foton eller annat? Kvalitétsanspråk ??

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2005-10-29 12:46

Jag behöver en allround scanner. OCR viktigt. Nu har jag tittat på hp 8250, någon som har erfarenhet av denna. Gör HP bra scannrar? Den ska fungera med både mac o linux.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2005-10-29 16:17

Microtek i700, någon som testat?

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2005-10-29 21:14

Jag har en HP 5400c som jag faktiskt ärvt. Den är rätt bra men jag hade nog köpt en Epson eller större Canon om jag skulle köpa en ny.

OCR klarar ju alla scanrar, dock är det så så att man bör köpa en med arkmatare om man skall omvandla mycket text. HP skickar med readiris som OCR programvara det lär vara helt OK, även till mac. Själv kör jag Omnipage 15 Pro på PC:n där jag gör all textinläsning. Omnipage finns även till OS X men verkar vara en något äldre version.

Jag har också haft en gammal Microtek E6 med SCSI interface. Som scanner var den helt OK med tanke på att det var en budgetmaskin (ca 3000:-) på den tiden. Däremot så är Microteks support ganska dålig, de har en policy att ta bort drivrutiner för äldre scanners ganska snart efter det att de försvunnit från marknaden.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2005-11-02 19:03

Nu har jag spanat lite på epson perfection 4180 photo, vilken även har auto dokumentmatare som tillbehör. Någon som har något att säga om denna?

1
Bevaka tråden