Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Exportera E-mail konto och inställningar? - Mac os Tiger

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

Kan man exportera sina e-mail konton + alla dess inställningar som olika signaturer, smarta brevlådor samt bevara alla mappar som "skickade mail" och "mottagna mail" etc för att sedan kunna impotera dessa till en ny mail klient av samma sort fast på en annan hårddisk?

Jag använder mig utav "Mail" programmet som följer med Mac os Tiger.

Jag har köpt en ny "snabbare" hårddisk som jag har installerat Mac os Tiger på och vill nu slippa mata in alla mina Mail konton och inställningar igen manuellt då jag har ett x antal olika malkonton.

Hur gör jag detta? Jag har kvar den gamla disken i datorn med Mac os Tiger och kan enkelt starta upp den igen. Men jag kan inte hitta ngn funktion i Mail programmet där jag kan expotera mina konton och dess inställningar etc.

Det borde väl gå på ngt effektivare sätt än att göra allt manuellt igen?!

Tacksam för snabba svar!

/Bruno

  • Medlem
  • 2005-10-28 17:47

hemmappen/bibliotek/mail - där verkar det mesta finnas. Iofs kör jag 10.3, men ändå

Testade att kopiera och klistra in allt i den nya, men det funkade ej...
Alla mailmappar kom upp men det såg inte lika dant ut, samt signaturer och konton kom ej med...

du måste ha com.apple.mail också, eller va den nu heter.. Ligger i Preferences i Library

  • Medlem
  • 2005-10-28 18:31

Inte export men import från den "nya" installationen - då blir det rätt!

/PO

Tackar!

Funkar nu...

1
Bevaka tråden