Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fått er nya iMac G5 rev. C?

Tråden skapades och har fått 103 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Oregistrerad
  • 2005-10-26 20:48

Skriv gärna i denna tråd om era tankar om nya modellen! Vill gärna höra om den verkligen är så tyst som jag hört det ryktas o s v. Har själv beställt en i går, men kan fortfarande inte logga in på den där sidan med order-numret och postnumret där man skall kunna kolla ordern.

  • Medlem
  • Landskrona
  • 2005-10-26 22:03

Betalde min standard-konfade 20" via bankgiro i måndags, "on or before" 21:e november har jag som leveransdatum men det kanske ändras när de får in pengarna?

Jag byter från en iBook 1.2GHz 12" så en "boost" lär det ju bli, om inte annat så för skärmen

Ang tystheten så har jag ingen aning. Min brors iMac G5 rev B märkte jag inte ljudet av när jag testade den, iofs gjorde jag inget krävande. Farsans iMac G4 låter dock en del.

  • Oregistrerad
  • 2005-10-26 22:06

Jag har själv en rev. A nu som har moppeljudet. Har en kompis som har rev. B, och den har också moppeljudet men en mkt tystare version av det, knappt så det hörs. Så blir spännande att se om det blir tredje gången gillt!

  • Medlem
  • Borås
  • 2005-10-26 22:07

Beställde min för lite mer än en vecka sedan tror jag. Den ska tydligen vara färdigbyggd nu i dagarna och beräknad leverans är i början av nästa vecka! /Vaiden

  • Oregistrerad
  • 2005-10-26 22:13

Beställde min samma dag som den släpptes och fick info om att den bör dyka upp efter en vecka men ännu inget.
Fick reda på igår om att Apple avser att köra en officiell release utav iMacen den 17/11 i Sverige?
Det skulle innebära att man inte få den innan dess vilket känns mycket skumt.

Vad ska man tro det som står på Apples hemsida eller det återförsäljaren säger?

För min del så tror jag mer på återförsäljaren.., eller är det någon som har fått ett riktigt bekräftelse på att iMacen verkligen är på väg ut till beställaren?

  • Medlem
  • Borås
  • 2005-10-27 07:03

Jag beställde från AppleStore samma dag som den släpptes. I förrgår ringde jag AppleStore och pratade med en tjej som trodde att den skulle vara färdigbyggd denna veckan, och levereras i början av nästa. Verkar helt okej tycker jag! /Vaiden

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-10-27 11:03

Min skeppades från shanghai i förrgår och nu läste jag på tnt´s ordersida: "27 okt 2005 12:00 Pudong International Airport Potential Linehaul Delay Due To Technical Problems" Vafaaaan är det liksom!?

Var samma för mig, dagen efter var den i Holland.. tror jag att det var.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-10-27 13:21

Aaah härligt. Vad händer på helger då? Står det still då eller?

Ja, det står stilla då. Apple kör inte med högta klassens transport som även sker på helger.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-10-27 13:37

Synd, får bara hoppas att den hittar till amsterdam redan imorgon och att jag har den på måndag eller tisdag...suck jag som såg fram emot en skön helg inne.

  • Medlem
  • Landskrona
  • 2005-10-27 14:33

Apple har fått mina pengar nu och jag har fått ett nytt datum, "on or before" 10:e novmeber.

Ska bli väldigt skönt, känns udda att inte ha en egen dator (var tvungen att sälja gamla först för att ha råd).

On or before 2:e november så bara att fortsätta rulla tummarna

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-10-28 13:05

Fortfarande "Potential Linehaul Delay Due To Technical Problems " fan...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-10-28 17:17

On or before 11:e november

ååååh. så lång tid kvar!

Kan det gå fortare än de säger?

  • Medlem
  • Landskrona
  • 2005-10-28 19:08
Ursprungligen av obo:

On or before 11:e november

ååååh. så lång tid kvar!

Kan det gå fortare än de säger?

"or before" säger de ju, man kan ju alltid hoppas

Har precis beställt min, men har ingen aning om när den kommer.

Du kan kolla på www.apple.com -> Store -> Check Order Status

  • Medlem
  • Landskrona
  • 2005-11-01 21:44

Min är i Arnhem just nu, har "on or before" 10:e nov, men går inget fel lär den ju komma de närmsta dagarna?

Trött på att låna farsans dator, visst har jag skapat mig ett konto men det är ju inte samma sak :-/

  • Oregistrerad
  • 2005-11-01 21:47

Hur kan det komma sig? Min har on or before 3/11, men min har inte skickats än.. Men det har din?

  • Medlem
  • Luleå
  • 2005-11-02 10:26

Troligen kommer varken iPod Video eller iMacen att finnas innan den 17de. Inte hos nån ÅF i allla fall. Men man vet aldrig om de kommer skickas till privatpersoner i alla fall. Lanyardlurar, nano skins och nano dockningsstationen är ruggigt svår att hitta i butik, men det finns de som fått den om de beställt via nätet....

... och såklart andra som fortfarande väntar...

Jag sitter och väntar på två iMac G5 20 och en Powermac G5 Quad. iMacarna skeppades den 29 men lär sitta fast i Holland ett tag (som vanligt). Quaden har fått ett "preliminärt" skeppningsdatum den 21 november. Jag har med åren blivit rejält luttrad vad det gäller leveranser från Apple så jag är glad om jag får den i år.

  • Medlem
  • Landskrona
  • 2005-11-02 21:56

jag får förmodligen min iMac imorgon!

03 nov 2005 04:23 Malmo Out For Delivery
02 nov 2005 20:37 Malmo Import Received

  • Oregistrerad
  • 2005-11-02 22:00

Och min har kommit till Arnhem, eller Eindhoven. Kul!

  • Oregistrerad
  • 2005-11-02 22:01

k3vlar> Om du får den, se då till att slänga upp en liten minirecension!

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2005-11-02 23:20

Jag beställde min 20" idag och den ska komma den 16/11 eller tidigare.

Senast redigerat 2005-11-02 23:43
Ursprungligen av Editors:

Jag beställde min 20" idag och den ska komma den 16/11 eller tidigare.

*host* ... yeah right, and monkeys will crawl out of my ...

9:nde påstås det att min ska komma. Den är i Arnhem nu.

  • Medlem
  • Landskrona
  • 2005-11-03 13:07

Nu står min vita fina låda på golvet i mitt rum! Kom nyss hem, farsan som tagit emot paketet. kan väl skriva några ord om vad jag tycker om den sen

  • Oregistrerad
  • 2005-11-03 13:10

Gör det.. snart!

Bevaka tråden