Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Musikvideor på Music Store i Sverige snart?

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-10-26 21:00

Det verkar som att många länder har fått musicvideos i iTunes (och pixar). Frankrike, GB, Tyskland och en del fler. Inte en för stor gissning att det kommer till oss snart?

  • Oregistrerad
  • 2005-10-26 22:53

TV- serier är väll prio ett. Hoppas bara på att utbytet blir någorlunda. I USA är det enligt bara Lost som är nåt att se typ.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-10-27 07:47
Ursprungligen av fille_jr:

TV- serier är väll prio ett. Hoppas bara på att utbytet blir någorlunda. I USA är det enligt bara Lost som är nåt att se typ.

Inga tv-serier (vad jag vet) till några andra länder, men pixar filmerna finns...

  • Medlem
  • Harestad
  • 2005-10-27 10:04

Jag vill kunna köpa TV-serier som går på Sci-Fi i USA. T.ex. Star Gate och Battlestar Galactica ...

  • Medlem
  • Gävle
  • 2005-10-27 10:49

Det skulle vara underbart att få köpa serier som inte går på TV här i sverige. Men frågan är om vi kommer få göra det. TV-kanalerna vill säkert kunna sälja till svenska tv-kanaler. Enda problemet är ju att svenska tv-kanaler har svårt att förtå vilka serier som är riktigt bra.

  • Medlem
  • Harestad
  • 2005-10-27 11:49

Om t.ex. Lost-avsnitten publiceras i svenska iTMS samtidigt som i den amerikanska, tror jag att det kan bli tufft för TV4

  • Medlem
  • Luleå
  • 2005-10-28 15:27
Ursprungligen av Ree_Tab:

Om t.ex. Lost-avsnitten publiceras i svenska iTMS samtidigt som i den amerikanska, tror jag att det kan bli tufft för TV4

nja det blir ju dock ett stort glapp för tv4-tittarna.. men serier som inte bygger på samanhang borde ju kunna funka typ simpsons:-D men det går ju på fox.. så långt tills det händer:-(

  • Oregistrerad
  • 2005-11-10 15:15
Ursprungligen av clabbe:

nja det blir ju dock ett stort glapp för tv4-tittarna.. men serier som inte bygger på samanhang borde ju kunna funka typ simpsons:-D men det går ju på fox.. så långt tills det händer:-(

Den amerikanska sändningen av lost håller på att vänta in restan av världen. De har just nu ett tre veckor långt uppehåll mellan episode 5 och 6. Avsnitt 5 sänds på onsdag i sverige. Så avsnitt 6 borde sändas samma vecka i Sverieg och USA

  • Oregistrerad
  • 2005-10-27 11:50

Apple borde ha en "International store" där man man kan köpa musik, tv avsnitt och filmer som har blivit licensierad till hela världen.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2005-10-27 19:15

ja eller där man kan köpa musik som något skivbolag i sverige aldrig kommer lansera. Finns mycket bra musik och serier som inte går att få tag på i sverige.

  • Oregistrerad
  • 2005-10-27 20:00

Ser fram emot nya lösningar för film/musik. För just nu känns antipirat/film/musikbranschens gnäll ganska tröttande. Visst, klaga på att teensen laddar ner Madonnas nya, men inte på oss som vill ha obskyra filmer från 70-talet och glömd indiemusik från 80-talet, som skivbolagen slutat saluföra. Jag köper hemskt gärna filmer och musik, men då ska det vara i minst lika bra kvalitet som det man kan hitta på BitTorrent och med ett riktigt utbud där inte bara de senaste Idolvinnarna är med.

Ursprungligen av Macvarg:

Ser fram emot nya lösningar för film/musik. För just nu känns antipirat/film/musikbranschens gnäll ganska tröttande. Visst, klaga på att teensen laddar ner Madonnas nya, men inte på oss som vill ha obskyra filmer från 70-talet och glömd indiemusik från 80-talet, som skivbolagen slutat saluföra. Jag köper hemskt gärna filmer och musik, men då ska det vara i minst lika bra kvalitet som det man kan hitta på BitTorrent och med ett riktigt utbud där inte bara de senaste Idolvinnarna är med.

WORD!!!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-10-28 15:06
Ursprungligen av Macvarg:

Ser fram emot nya lösningar för film/musik. För just nu känns antipirat/film/musikbranschens gnäll ganska tröttande. Visst, klaga på att teensen laddar ner Madonnas nya, men inte på oss som vill ha obskyra filmer från 70-talet och glömd indiemusik från 80-talet, som skivbolagen slutat saluföra. Jag köper hemskt gärna filmer och musik, men då ska det vara i minst lika bra kvalitet som det man kan hitta på BitTorrent och med ett riktigt utbud där inte bara de senaste Idolvinnarna är med.

Precis... Fattar inte skivbolagen att deras majoritetssmakstänkande är sååå himla förlegat. De kommer aldrig kunna uppnå den pluralism som piratverksamheten gör. Det finns ingen möjlighet att göra vinst på det...

Skippa bolag och inför en "stimavgift" på nerladdning dit man betalar en fast månadssumma på 300 kr typ. Jag skulle iofs gärna betala mer än så.

Ursprungligen av Macvarg:

Ser fram emot nya lösningar för film/musik. För just nu känns antipirat/film/musikbranschens gnäll ganska tröttande. Visst, klaga på att teensen laddar ner Madonnas nya, men inte på oss som vill ha obskyra filmer från 70-talet och glömd indiemusik från 80-talet, som skivbolagen slutat saluföra. Jag köper hemskt gärna filmer och musik, men då ska det vara i minst lika bra kvalitet som det man kan hitta på BitTorrent och med ett riktigt utbud där inte bara de senaste Idolvinnarna är med.

Håller helt o hållet med men det intressanta är att det inte bara handlar om kvalité - Många laddar ner filmer i riktigt USEL kvalité. Dom flesta filmerna som hittas är tidiga releaser som någon lyckats komma åt, med dåligt ljud, och någon copy text i bilden. man ser filmen för att man vet att releasen i Sverige kanske är om ett halvår och man vill vara först - man vill se den bara för att.

Det finns en viss skillnad på detta med Musik och Film. Film är mer förbrukat efter första titten. Musik däremot kan bli bättre och bättre ju mer man lyssnar.

Jag kan hålla med om att det är bra kvalite på en del av den musiken som hittas på torrent - men att detsamma gäller film är att ta i.

Men som sagt jag håller med dig. Framförallt om att man gärna vill ha go musik som inte bara är Tracks eller Idol.

Men å andra sidan så kan jag säga det att butiken i vår lilla stad har ett katastrofalt utbud och det är bra mycket sämre än tex Svenska ITMS. Jag tror att svenska skivbolag är rätt sega på förändring. Och då är tyvärr nog inte filmbranschen som jag själv är en del av direkt föränderlig.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2005-11-10 16:04

nej avsnitt 6 sändes igår i USA så dom är fortfarande två veckor före. Anledningen att dom inte sände förra veckan var pga Halloween skulle ajg tro.

Ursprungligen av nr3:

nej avsnitt 6 sändes igår i USA så dom är fortfarande två veckor före. Anledningen att dom inte sände förra veckan var pga Halloween skulle ajg tro.

Och här så hoppade man över denna vecka till fördel för Lena Ph! Hur ska man tolka det?

Ursprungligen av Svante S:

Och här så hoppade man över denna vecka till fördel för Lena Ph! Hur ska man tolka det?

Säkert något avtal med ABC om att dom inte får...

  • Oregistrerad
  • 2005-11-16 19:23

Kan ju meddela att de första filmerna/musikvideorna nu går att ladda ner i ITMS

Köpte idag Green Days Live Concert - Bullet In a Bible i videoformat

http://phobos.apple.com/WebObjects/...41&%2338;v0=nmt

Använde länken man fick i ITMS nyhetsmail.

Vet inte riktig om man ska kunna köpa den än för man kan inte hitta albumet om man söker. Men allt står i svenska kronor och knapparna är på svenska.

Dröjer nog inte länge förren ITMS videostore öppnar i Sverige.

1
Bevaka tråden