Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan man montera PC-card i en iMac G4?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Gär det att montera ovanstående kort i en iMac 17" 1GHZ?
Enligt Inwarehouse ska det passa både PC och Mac men gäller det enbart PB?
http://www.inwarehouse.se/productDetail.aspx?Id=e787228&ReferId=3

  • Medlem
  • 2005-10-25 19:38

Ändrar rubriken då svaret visar att frågan gäller något helt annat än det aktuella kortet.
"Ovanstående" i första inlägget syftar till den gamla rubriken: "Belkin -Wireless G125 Notebook Network Card"
Mod

Nej, du kan inte montera PC-card i en iMac. Jag vet inte detta, men jag som inte spelar är redo att satsa en slant på att det inte går.

edit: Nu ser jag att det var fråga om en G4. Då vet jag att det inte går. Så vitt jag vet går det inte ens att få fatt i en kortläsare som kan brygga kortet till datorn.

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2005-10-27 00:08

Var inte de inbyggda airport-korten på G4:orna ett vanligt PC-Card?

Vet att det var så på powermac G4 (åtminstone quicksilver)...borde väl vara något liknande i iMac G4, eller satsade dom verkligen på att bygga om korten så pass däremellan?

Var ju bara nyligen dom ändrade så att det som satt i iBookar inte var ett "krympt" pccard

  • Medlem
  • 2005-10-27 00:14

In en iMac G4 stoppar man ett första generationens Airportkort. Det är omöjligt att stoppa in ett pcmcia-kort som är större än ett Airportkort (om det ens är samma fattning).

Apples gamla airportkort använde någon annan typ av kontakt, inte riktigt pcmcia.
Ganska lik i storlek dock, Apple kallar det "a subset of the PCMCIA interface".

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2005-10-27 15:27
Ursprungligen av kitesurf:

Apples gamla airportkort använde någon annan typ av kontakt, inte riktigt pcmcia.
Ganska lik i storlek dock, Apple kallar det "a subset of the PCMCIA interface".

Ah, för i Quicksilvern stoppade jag in ett netgear-pcmcia kort utan problem, så åtminstone fysiskt verkar ju kontakterna identiska.

om inte quicksilvern använde något annat än det du pratar om..

Ursprungligen av bogg:

Ah, för i Quicksilvern stoppade jag in ett netgear-pcmcia kort utan problem, så åtminstone fysiskt verkar ju kontakterna identiska.

om inte quicksilvern använde något annat än det du pratar om..

Jaha, då hade jag fel, i mina bärbara har det inte sett ut som en ordinarie pcmia-kontakt.

1
Bevaka tråden