Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Roligare Eyehome

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-10-24 19:22

För er som tröttnat på elgatos gränsnitts utseende i eyehomen så kan man lika gärna köra neuston i stället.
Tillägg: Går utmärkt att köra eyehomen mot en pc också med neuston programvara.

http://www.neuston.com/en/support_downloads.asp

Finns en del teman att välja mellan, personligen tycker jag blue är snyggast.
Orginal tema: (inte blue)

  • Oregistrerad
  • 2005-10-25 13:43

Du menar köpa hela boxen? Eller ladda ner deras programvara?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-10-25 20:03
Ursprungligen av torbjorn2000:

Du menar köpa hela boxen? Eller ladda ner deras programvara?

Om man redan har köpt en eyehome från elgato, men vill testa och använda neuston virtuosos programvara istället så funkar det. I den kan man bla byta utseende på gränssnittet som man ser på tvn. Eller kanske viktigare. Om man vill koppla sin eyehome till en PC med Windows så går det utmärkt med hjälp av neustons programvara (eftersom elgato inte har någon programvara till windows).

  • Oregistrerad
  • 2005-10-26 08:13

Det låter ju koolt. Är de för övrigt någon som har testat Neustons box MC-500? Den verkar bättre än EyeHome, men det känns som om det är ett väldigt litet företag som säljer den... Och lite svår att hitta säljare i sverige.

http://www.neuston.com/EN/mc500.asp

Ursprungligen av torbjorn2000:

Det låter ju koolt. Är de för övrigt någon som har testat Neustons box MC-500? Den verkar bättre än EyeHome, men det känns som om det är ett väldigt litet företag som säljer den... Och lite svår att hitta säljare i sverige.

http://www.neuston.com/EN/mc500.asp

Ja, jag skulle gärna höra om nån hade erfarenheter av denna lilla smidiga box. Har sett den rekommenderats på utländska forum.

Jag har varit nyfiken på EyeHome och liknande produkter, men jag har inte kollat in riktigt alla detaljer.

För tillfället kör jag med en XBOX med XBMC, den är nätverksuppkopplad så att jag kan browsa iTunes-filer, bilder och filmer som ligger på min OS X-server. Filerna ligger direkt på macen och delas ut med t ex SMB så jag behöver inte streama. Mediacentret är verlikgen uppkopplat och hittar t ex albumomslag på nätet via mp3-taggar. Allt bara funkar, faktiskt.

Frågan är om EyeHome eller liknade produkter skulle ge mig något extra som jag inte har upptäckt med XBMC?

XBMC har även ett webbnylle som gör att man kan styra den via en webbläsare också. (min personliga våta dröm är att styra saker och ting i mitt hem via enkelt webbnylle så att jag skulle kunna sitta i soffan med en PSP och kontrollera musiken, dimma ljuset etc...)

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-10-26 17:47
Ursprungligen av Adrian B:

Ja, jag skulle gärna höra om nån hade erfarenheter av denna lilla smidiga box. Har sett den rekommenderats på utländska forum.

Köpte en sån åt min farsa. Den fungerar riktigt bra! Är typ samma sak som eyehome fast den har pcmcia kortläsare för airport kort (väldigt få märken som funkar dock) och sen så har den dvi också. Funkar utmärkt med andra ord (även med elgatos eyehome programvara).

  • Oregistrerad
  • 2005-10-26 19:42
Ursprungligen av hugg:

Köpte en sån åt min farsa. Den fungerar riktigt bra! Är typ samma sak som eyehome fast den har pcmcia kortläsare för airport kort (väldigt få märken som funkar dock) och sen så har den dvi också. Funkar utmärkt med andra ord (även med elgatos eyehome programvara).

Var köpte du den då? Här i Sverige?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-10-27 18:20
Ursprungligen av torbjorn2000:

Var köpte du den då? Här i Sverige?

Jag köpte den på nätet, fyndbörsen tror jag. Dom har dock slutat sälja den.

Är det någon som vet om det är någon skillnad i hårdvaran? Tänker mest på vilka format som boxen klarar av att koda av när det gäller film.

1
Bevaka tråden