Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Batteri glappar

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Ronneby
  • 2005-10-23 15:55

Har en två veckor gammal G4:a. Batteriet glappar både x, y och z-led. På framsidan under touchpaden är det ett glapp på typ 2 mm. Glappet blir mindre ju längre till höger man kommer. Batteriet "hänger" kan man säga. Det glappar även "framåt/bakåt" vilket märks mest när man flyttar datorn. Sen kan tilläggas att den vita delen av chassit i högra hörnet vid batteriet glappar upp mot det gråa...

Så, min fråga är får man hjälp av Apple med detta? Åtgärdas det på garantin? Tar gärna emot andra tips då detta är första gången jag kommer prata med deras kundtjänst.

(har sökt i forumet och hitta liknande problem. Många löser det dock med tejp, så jag har inte riktigt fattat om det är en garantifråga... nån skrev nåt i stil med "lite får man ta när man köper apples budgetmodell")

Ringde Apple men det var tyvärr stängt idag

ah just det, tangentbordet glappar lite det med. Annars är jag väldigt nöjd med switchen.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2005-10-25 08:07

Jag har märkt att mitt batteri på min månadsgamla G4 också glappar.. Jag har försökt att ta ur och sätta i batteriet igen men det verkar inte hjälpa... Äsch, jag har mest struntat i det hela, det stör ändå mig inte så mycket. Inte så mycket att göra kanske.

  • Oregistrerad
  • 2005-10-26 10:50

Glapp med

Mitt batteri glappar med, men det syns inte så mkt så det lever man med..
vet inte hur det är med apple om de byter för ett sådant "fel"

1
Bevaka tråden