Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

PC Magazine hyllar iPod video

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Amerikanska PC Magazine har testat iPod video och konstaterar att Apple troligen lyckas med det omöjliga - att få vanliga användare att använda portabla videospelare. Många har försökt tidigare men ingen hade hela kedjan från innehåll som "Desperate housewifes" till iTunes och sedan rätt in i videospelaren.

Läs deras test och kommentera - kommer iPod video vara en hit eller miss?
<a href=http://www.pcmag.com/article2/0,1895,1877073,00.asp>PC Magazines test</a>

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-10-25 23:34

iPod video kommer att vara en hit. Om det hade kommit en dyrare "iPod video" så skulle jag inte vara lika säker men nu när man får video, större skärm och en mindre storlek så är det självklart att den kommer att sälja bra. Antar att det kommer att bli svårt att läsa av det genom försäljning av iPod utan man får nog kolla på hur mycket video material som säljs på iTMS. Inte ens det är något bra sätt.

Tror også at den nye iPod (- video eller 5. generation) bliver en succes.. den (specielt den utroligt tynde 30 GB er fantastisk) indeholder mange rigtig gode og gennemtænkte funktioner.. MEN der er en del mangler stadigvæk.. man kan kun købe "lost" og "desparate housewifes" m.m. i USA og er meget spændt på at høre om forbedringen af optagefunktionen har betydet en seriøs forbedring!

De mjukstartar på ett smart sätt tycker jag. Jobs har rätt när han säger: "There is no market for portable video, so we have to create it".

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2005-10-26 09:31
Ursprungligen av Mats Björnström:

De mjukstartar på ett smart sätt tycker jag. Jobs har rätt när han säger: "There is no market for portable video, so we have to create it".

Är inte det vad marknadsföring handlar om?
Folk vet inte bättre, så man berättar för folk vad dom behöver

  • Medlem
  • Alingsås
  • 2005-10-26 00:30

IPod video kommer säkerligen bli en smash hit. Just att de inte höjer priset (och dessutom ger 10 extra GB i budgetversionen) förutom de nya funktionerna gör ju att det inte är något att tveka på. Sen kommer det säkerligen komma stöd för högre kvalitet på video om ett halvår (då blir TV-användningen större).

Får man fråga om det kommer upp ett test av den nya iPoden här snart? Gärna med lika snygga bilder som vanligt. Skulle vara riktigt trevligt!

Jag hoppas att det kommer några iPod video snart - läste att svenska kunder har fått sina första exemplar idag så dom kanske trillar in imorgon.

Ursprungligen av Björnström:

Jag hoppas att det kommer några iPod video snart - läste att svenska kunder har fått sina första exemplar idag så dom kanske trillar in imorgon.

Min är på Amsterdam terminalen, enligt tracking no.... På väg hit, hoppas jag, om inte " Out For Delivery" innebär att de försöker hitta mig i Holland

1
Bevaka tråden