Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mac till TV trådlöst – vad krävs för bandbredd?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Om man nu tänker sig att Apple kommer med en Airport Express för både bild och ljud, så skulle man ju teoretiskt kunna strömma film, ljud och bilder trådlöst till TV och stereo. Räcker 54 mbits trådlöst till för att kunna köra exempelvis en dvd-film från datorn via en framtida APE till sin TV? Om det räcker, finns det några andra tekniska problem med detta?

Vad jag har förstått så ligger en DVD streaming på max 8Mbps så då borde det fungera.

Jag har inte provat att strema själv mellan mina datorer trådlöst, men det skall jag göra, jag återkommer!!

Mvh

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-10-25 15:30
Ursprungligen av Ian Curtis:

Om man nu tänker sig att Apple kommer med en Airport Express för både bild och ljud, så skulle man ju teoretiskt kunna strömma film, ljud och bilder trådlöst till TV och stereo. Räcker 54 mbits trådlöst till för att kunna köra exempelvis en dvd-film från datorn via en framtida APE till sin TV? Om det räcker, finns det några andra tekniska problem med detta?

Jag använder idag EyeHome och skickar saker trådlöst till min tv.
Nu har dom inte lyckas att få allt att lira med dvd spelaren så det går inte...
men jag kan däremot kolla på en dvd som ligger på min externa disk på tv.
Och funkar det så funkar det nog med 54mbit...

För det är till en APExpress som jag stoppat in boxen i!

1
Bevaka tråden