Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

CPU-hållare G5. Tips sökes.

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Neverland
  • 2005-10-12 10:26

Någon som har bra tips om CPU-hållare för PM G5?
Montering ska ske på bordskivans undersida (höj- och sänkbara bord).

Snygg och bra = viktigare än lågt pris.

  • Oregistrerad
  • 2005-10-12 11:43

Jag tror nog att CPU:n håller sig på plats. Men om det var datorn du syftade på vill jag minnas att IKEA har en del hållare som ser skapliga ut.

  • Medlem
  • Neverland
  • 2005-10-12 12:52

Alltså.. det är inte jag som döpt dessa prylar till ”CPU-hållare”.

Jag har en CPU-hållare från IKEA, men där går inte in en G5:a för dom är så höga med sina handtag. Dustin har ockå en bra hållare i svart stål men det saknas någon cm på höjden.
Det skulle var roligt om någon som har ett bra tips hållare som fungerar.

  • Medlem
  • Neverland
  • 2005-10-12 13:01

Om jag inte hittar någon som passar kommer jag troligen konstruera en själv. Återkommer då med mer info.

  • Oregistrerad
  • 2005-10-12 15:19

Jag gjorde en av en 4mm bockad plåt till ett höj-o-sänkbart bord. G5an har ju handtag som man kan hänga upp den i. Har dock ingen bild på det hela. Ska se om det går att ordna. Jag jobbar inte kvar där datorn finns...
Återkommer.

  • Medlem
  • Neverland
  • 2005-10-12 15:53
Ursprungligen av Jonas Lundin:

Jag gjorde en av en 4mm bockad plåt till ett höj-o-sänkbart bord. G5an har ju handtag som man kan hänga upp den i. Har dock ingen bild på det hela. Ska se om det går att ordna. Jag jobbar inte kvar där datorn finns...
Återkommer.

Påminner lite om min idé..

  • Medlem
  • 2005-10-24 21:06

jag vill också veta...

Jag är också på jakt efter en hållare som fungerar på ett höj och sänkbart bord. Hoppas någon har ett tips på en produkt som finns. /anja

Var på väg att beställa en upphängningsanordning till jobbet men det passade inte på undersidan av borden

Som jonas beskriver ovan handlade det om att maskinen hängde i handtagen.

Jag har en sådan där man hänger upp den i handtagen.. Tyvärr vet jag inte vad den heter eller var den köptes Så ja vet inte hur pass mycke hjälp mitt inlägg är, men finns att köpa gör dom iaf.

1
Bevaka tråden