Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Batterier till gamla Powerbook till halva priset

Tråden skapades och har fått 42 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Finns det någon som är intresserad av batterier till äldre Powerbook modeller? Jag tänker främst på Powerbook G3 Wallstreet samt Lombard/Pismo. Batterierna till dessa modeller är hutlöst dyra (1595/1395 exkl moms hos "det stora postorderföretaget") men går att få billigare om man köper i lite volym.

Rakt på sak: om ni kan få batterierna för halvapriset (fortfarande inte gratis) är någon intresserad av att beställa?

  • Oregistrerad
  • 2005-10-24 17:22

Inte alls omöjligt, finns ju batterier med mera krut i oxå..det kanske vore nått ?

  • Medlem
  • Skövde
  • 2005-10-24 19:33

YES.
Precis vad jag har väntat på.

Batterierna jag tänker på är:

WallStreet: 14.8 volt, 4500mAh
Lombard/Pismo: 11.1 volt, 4800mAh

  • Medlem
  • Oslo
  • 2005-11-13 13:53
Ursprungligen av Ingemar Ragnemalm:

Vilken kapacitet gäller den här diskussionen? Standard?

Ursprungligen av Björnström:

Batterierna jag tänker på är:

WallStreet: 14.8 volt, 4500mAh
Lombard/Pismo: 11.1 volt, 4800mAh

Så det bör vara standard.

  • Oregistrerad
  • 2005-10-24 20:28

Ett jäkla bra erbjudande Björnström, hoppas tillräckligt många hakar på

Självklart, till det priset! Jag vill ha två - minst! Lombard/Pismo-typen skall det vara.

  • Medlem
  • 2005-10-24 21:00

Jag vill ha till en TiBook, men det kanske inte är gammalt nog?

Ursprungligen av baron:

Jag vill ha till en TiBook, men det kanske inte är gammalt nog?

TiBook batterier ingår i ordinarie sortiment så det finns redan hemma. Ring Olof på Kullanders så kan du ha ett imorgon. När Cupertino har släppts så har alla åf i landet samma tillgång till dessa batterier till lägre priser än vad som går att hitta idag. Anledningen till att jag frågar om dessa gamla batterier är att jag måste beställa rätt många - om det finns intresse så tar vi hem ett 50-pack och då blir det schysst pris. Jag vågar inte ta hem 50 st om jag inte vet att det finns intresse.

Ska vi göra någon form av lista då helt enkelt?

- Ingemar Ragnemalm: 2xPismo

  • Oregistrerad
  • 2005-10-24 22:15

- Ingemar Ragnemalm: 2xPismo
- mockebo: 1xPismo
..eller ?

Låter bra - nu hoppas vi på fler

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2005-10-24 23:59

Jag tar gärna ett Pismo batteri

  • Medlem
  • Skövde
  • 2005-10-25 15:54

Macjake: 2xwall street

Ok:

4xPismo
2xWallStreet

Skulle behöva fler order för att kunna ge ovanstående pris tyvärr.

  • Oregistrerad
  • 2005-10-31 01:01

Varför slänger du inte upp en notis på förstasidan så kanske fler folk ser det.

Ursprungligen av Doktor G:

Varför slänger du inte upp en notis på förstasidan så kanske fler folk ser det.

Nja, det skulle bli lite konstigt. Vill skilja på mitt jobb och 99mac så mycket som möjligt. Rätt knepigt när man håller på med så många olika grejer samtidigt.

Tror ingen skulle gnälla med tanke på hur mycket pengar du plöjt ner i 99mac. Skulle någon det så skit i dem.

jag har en pismo med stendött batteri och skulle gärna ha ett nytt batteri...
för att förtydliga: blir det då 7-800 kr för ett nytt? i sånafall är jag med!

  • Oregistrerad
  • 2005-11-01 23:08

jag har en wallstreet...jag är väldigt intresserad av ett batteri..vad vill du ha ?
har en svart wallstreet G3 400 MhZ
är som sagt hemskt intresserad min funkar absolut inte alls...måste ha ett nytt batteri..finns det möjlighet att snacka på ichat ?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-11-06 01:24

Till G3 Bronze?

Min gamla svarta burk heter Bronze, och ha3 333MHZ, inte firewire. Men den sk tydligen ha samma saker som Lombard eller Pismo. Någon som vet?

Jag vill gärna ha ett batteri

Ursprungligen av Matsaki:

Min gamla svarta burk heter Bronze, och ha3 333MHZ, inte firewire. Men den sk tydligen ha samma saker som Lombard eller Pismo. Någon som vet?

Jag vill gärna ha ett batteri

Du har en Lombard. Trevlig dator.

Micke Flink
Tecknar sig för ett Pismo batteri.

  • Oregistrerad
  • 2005-11-06 02:47

Jag sätter upp mig för ett batteri!

  • Medlem
  • 2005-11-08 19:55

Behöver ett Pismo-batteri, definitivti. Och kanske ett Lombard...

En god vän till mig behöver ett nytt batteri till sin Pismo. -Så svaret är ja! Hur många behöver vi vara, tror du, innan beställings-volymen blir tillräckligt stor? -Och säljer du då via din firma? Finns Speedmania fortfarande? Ställer jag dumma frågor?

  • Medlem
  • Oslo
  • 2005-11-11 18:36

Boka 1 st Pismo till mig.

Hett tips till alla med Lombard och Pismo: Det är bra att ha två batterier. Med dubbla batterifack får man då en dator med riktigt lång batteritid. Enda problemet är att batterierna brukar vara så dyra att man inte vill ha så många extra, men här är ju bilden en annan.

Jag vill också veta om det är företagskvitto, så att säga. I så fall blir det så billigt att jag funderar på två till (av nyssnämna anledning). Om det å andra sidan är "privat" så är vinsten marginell för den som har eget företag. Det finns en del uppgifter om Lombard/Pismo-batterier som har högre kapacitet än standard, från Newer Technology. http://www.macpatric.com/node/48 Vilken kapacitet gäller den här diskussionen? Standard?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-11-13 14:08

För halva priset...

Två till Pismo för Jonaz

Är det dags att dödförklara det här initiativet? Det verkar inte bli någon 50-pack.

Var ska jag köpa mina batterier nu då? Finns det något sätt att slippa betala 1600 kronor styck?

  • Medlem
  • 2005-12-16 16:04

Är solklart intresserad av 2 batterier till Wallstreet...

Bevaka tråden