Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

17.000 medlemmar på 99mac

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Idag passerade vi 17.000 registrerade medlemmar här på 99mac - en ökning med 70% under året och vi har fortfarande närmare 70 dagar kvar till nyår. Därmed är 20.000 gränsen inom räckhåll - något som vi förutspådde redan för ett år sedan.

Jag vill önska er alla välkomna hit - skriv några inlägg och lär känna många nya bekantskaper här på 99mac. Jag har lärt känna hundratals trevliga vänner genom 99mac och jag är övertygad om att du kan göra det samma om du är aktiv och hjälper andra medlemmar.

Vid Lucia förra året passerade vi 10.000 medlemmar:
http://www.99mac.se/forum/showthread.php?t=59774

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-10-20 14:24

Martin,

Imponerande!!

Har du siffror på hur många av dessa 17.000 medlemmar som är aktiva här på 99mac, typ:

- Loggar in varje dag...
- Loggar in varje vecka...
- Har skrivit minst 1 inlägg...
- Har skrivit X antal inlägg...

Vore intressanta siffror,

-Torkel

Ursprungligen av Torkel:

Har du siffror på hur många av dessa 17.000 medlemmar som är aktiva här på 99mac, typ:

- Loggar in varje dag...
- Loggar in varje vecka...
- Har skrivit minst 1 inlägg...
- Har skrivit X antal inlägg...

Vore intressanta siffror,

-Torkel

Det är klart att vi har siffror på sånt

Generellt brukar ungefär 50% av användardatabasen vara icke-skrivande, dvs människor som går med men inte skriver inlägg. Det är min erfarenhet av alla forum vi drivit inom olika ämnen.

I snitt brukar 1.900 - 2.500 personer logga in en normal vardag och strax under 8.000 personer räknas som aktiva - dvs har loggat in senaste 30 dagars perioden. Detta är alltså räknat på login och inte på någon osäker webblog-statistik.

Hur tar man egentligen bort sitt konto? Jag har letat efter en "avsluta konto" men har inte haft någon tur.

Det kan ju vara en anledning till 17.000

Martin, du får gärna ta bort mitt konto manuellt annars.

Varför vill du ta bort ditt konto? Det kanske inte går? Räcker det inte med att sluta använda det? Om tex en person med många inlägg tar bort sitt konto, då försvinner ju alla personens meddelanden och trådar kan bli osammanhängande, rätt?

Ursprungligen av ztaafen:

Varför vill du ta bort ditt konto? Det kanske inte går? Räcker det inte med att sluta använda det? Om tex en person med många inlägg tar bort sitt konto, då försvinner ju alla personens meddelanden och trådar kan bli osammanhängande, rätt?

Nej, om kontot tas bort finns likväl inläggen kvar.

Ursprungligen av ztaafen:

Varför vill du ta bort ditt konto? Det kanske inte går? Räcker det inte med att sluta använda det? Om tex en person med många inlägg tar bort sitt konto, då försvinner ju alla personens meddelanden och trådar kan bli osammanhängande, rätt?

Självklart går det att stänga av eller radera ett konto. Tja, om jag inte tänker besöka forumet längre så är det inte lönt att vara med i statistiken heller. Så nu är det väl 16 999 medlemmar kanske

Trådar och meddelanden kommer inte att raderas, ingen fara. Det är bara att jag inte längre kan logga in och göra ändringar i mina inlägg.

Ok, det var bara det jag undrade...

  • Oregistrerad
  • 2005-10-24 19:40

kul att siffran stiger. Jag hoppas att det också betyder att antalet mac användare ökar där ute i sverige.
Jag har funderat lite på det här med windows och mac och kan inte riktigt begripa mig på sånna där typer som säger att mac är så värdelöst fast de inte ens har provat att använda operativet. Jag tycker tvärt om min mac fungerar i alla fall

1
Bevaka tråden