Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ati Remote Wonder och Tiger inkompatibelt

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-06-19 12:13

Jag har försökt få min ATI Remote Wonder 1 att gå ihop med min macmini med Tiger, men sedan uppgraderingen fungerar det haltande. Inga knappar går att programmera till egna tangenter - endast de förprogrammerade går att välja.

Jag har ominstallerat och raderat plst occh allt, men få det icke att fungera. Och testar man ATIs support får man väldigt svävande svar. Och framförallt verkar det som om det är ett unikt problem - är det det?

Finns det nån med Tiger som kan programmera sin ATI Remote 1 till egna knappkommandon?

På knapp B har jag sedan länge Windows Media Player. Den startar som vanligt. Däremot överlevde själva WMP inte uppgraderingen. Funkar ibland, ibland inte. Avslutas oväntat antingen med direkt start eller knapp B. Ominstallation av programmet hjälpte inte.
När jag såg din fråga testade jag att lägga RealPlayer på Global Profile C och det fungerade utmärkt.
Remoten följde med PC:n till ett AIW 7500-kort. I efterhand laddade jag ner OSX-versionen 1.5. Genom att flytta USBdongeln mellan maskinerna har jag dubbel nytta av den, även om Macen saknar TV-kort.
ATI:s support kan man både ha och mista. Man frågar mest för att få ytterligare uppslag.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2005-06-19 16:22

Det fungerar hos mig om man väljer Application control... istället för Keystroke i inställningarna för Remote Wonder. Men då får man hålla sig till de förprogrammerade för respektive program.
Jag kan t ex inte lägga in F12 för Dashboard.

Jag använder ATI Remote Wonder 1.5 och Mac OS X 10.4.

  • Oregistrerad
  • 2005-06-19 19:54

Precis Marcus - det funkar för mig med. Men jag vill kunna programmera in P1 - P3 via Safari eller PealPlayer, samt några speciealla program (Klingan, Eldorado, Kalejdoskop [lyssna på dem - de är skitbra!!]) på knappsatsen. Och då behövs Keystroke.

Så det är bekräftat att Keystroke är ur spel med 10.4.?

Grr.

Ursprungligen av Macus:

Det fungerar hos mig om man väljer Application control... istället för Keystroke i inställningarna för Remote Wonder. Men då får man hålla sig till de förprogrammerade för respektive program.
Jag kan t ex inte lägga in F12 för Dashboard.

Jag använder ATI Remote Wonder 1.5 och Mac OS X 10.4.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2005-06-19 20:16

Ja, det verkar inte bättre. Men ATI jobbar nog på en uppdatering.

  • Oregistrerad
  • 2005-07-19 23:06
Ursprungligen av Macus:

Ja, det verkar inte bättre. Men ATI jobbar nog på en uppdatering.

Jag ringde deras support, eftersom jjag inte kunde lämna en "ticket", men på honom verkade det som att det bara var mitt problem... Kan ju hoppas att de fått in fler felrapporteringar nu, så att de kan börja jobba. Det är ju ingen dyr produkt, så man kan ju tänka sig att de inte vill lägga extra tid på den.

Istallerade precis min RW som införskaffades för över ett år sedan och hamnade i denna tråd efter att ha stött på lite problem. Undrar om det är någon som fått bukt med keystroke-problemet och i såna fall hur?

Vad gäller de förprogrammerade alternativen så kan man fråga sig varför endast iTunes, Quick Time och DVD player finns med, men t ex inte iPhoto? Eller är det bara hos mig?

  • Oregistrerad
  • 2005-10-23 17:58

Jag har samma problem, jag kan inte använda keystrokes.
Och när jag importerar en profil för ett program så fungerar den inte för att den använder sig av keystrokes.

Har en RWII och kör 10.4

  • Oregistrerad
  • 2005-10-23 18:55

Efter en lång mail-växling med ATI har de i fredags erkänt att de har problem med Tiger:

"We have had some reports of this issue with Mac OS X 10.4. Our Engineers are currently working on another driver version to fix this compatibility issue with the OS. Please visit our site periodically for an updated driver."

  • Oregistrerad
  • 2005-10-23 20:23

Ok, nice att dom håller på med en uppdatering...återstår bara och se hur lång tid det tar innan dom släpper den.

Den som blir först med att upptäcka uppdateringen får gärna meddela det här.

Senast redigerat 2005-10-24 23:04
  • Oregistrerad
  • 2005-10-24 22:16

Finns en temporär lösning, ändra till USA tangentbord så fungerar keystrokes.
Fast det är ju kanske inte så roligt att köra USA tangentbord, fast om man bara ska köra tex CenterStage så är det ju inget problem.

  • Oregistrerad
  • 2005-10-29 06:27

Tack Omen, jag kör den lösningen sålänge. Störigt bara, för jag använder datorn som stereo. Bland annat till iTunes, och då blir det knepigt med åäö. Nåja - you cant have it all.

Upptäckte också att ATI Remote Wonder inte funkar med Tiger. Inte glad då jag använder den ofta. Hoppas de kommer med en ny drivrutin snart.

  • Medlem
  • 2005-11-06 22:24

Ja det verkar som om att Remote Wonder inte funkar med svenskt tangetbord och 10.4. Om man som jag bara kör Front Row på en egen Mac så spelar det inte så stor roll...funkar väldigt bra faktiskt...ser fram emot uppdatering både av Remote Wonder SW och Front Row...

  • Medlem
  • 2005-12-22 08:17

Nu har det kommit ny programvara, så långt verkar det funka bra med svenskt system och 10.4. Nu väntar vi bara på nästa version av FrontRow...

Ladda ner här: https://support.ati.com

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-12-22 09:10

Det verkar fungera perfekt!

Tack wolf för tipset!

Kollade häromdagen och då fanns det ingen.... Tack Wolf...Lysande!!!!!!

1
Bevaka tråden