Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

En elektronisk skrivplatta?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

I samband med att jag köpte min HP48GX - världens förmodligen bästa räknare - tittade jag på en annan produkt. Det var som en skrivmaskin med två raders display men som så att säga saknade möjligheter att skriva på papper. Ett ganska bekvämt tangentbord hade den dock.

Det är alltså en liten ordbehandlare, tämligen tunn och som hade fantastisk batteritid.

Jag är ute efter vad den produkten heter och om någon har den liggande så kan jag vara intresserad.

Jag vill ha en ordbehandlare med bra batteritid men behöver inte WYSIWYG. Jösses, det var länge sen jag såg och skrev den förkortningen.

Den här produkten var i omlopp så sent som 93-94 eller så.

AlphaSmart, kanske

Hos Frölunda Data säljer de olika hjälpmedel och där har de AlphaSmart:
http://www.frolundadata.se/index_test.cgi?cmd=Shop&cat=6&ucat=410&prod=217

Motsvarar en bärbar dators tangentbord, du kanske är ute efter något mindre storlek. Den kostar en bra slant också.

AlphaSmart 3000 USB inkl. manual, batt, USB kabel 3 125 kr exkl. moms.

Vi har en sådan på vår skola, vi hade den sist till en f.d. snickare som led av vibrationsskador i händerna, som hade problem att skriva med penna.

Det är ungefär det där jag är ute efter. Men den grej jag tittade på då var billigare och enligt mitt förmenande snyggare. 3000+ kr är det inte värt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-10-23 18:03

Kan det ha varit en Psion Revo eller en Psion 5mx? Dessa fantastiskt små PDAer har fullt fungerande tangentbord men är förvånansvärt små då man viker ihop dem. De tillverkas tyvärr inte längre, men det går att hitta begagnade till bra priser. De har en rätt bra ordbehandlare inbyggd. Jag har själv en Revo, och det finns inget nyare på marknaden som jag skulle vilja byta ut den mot.

Näe, det är det inte trots att det kanske skulle kunna vara ett alternativ!

Jag tror att ovan grej är hyggligt rätt men den jag då tittade på var en svensk maskin. Men jag är inte säker.

N

Ursprungligen av Lordgray:

Näe, det är det inte trots att det kanske skulle kunna vara ett alternativ!

Jag tror att ovan grej är hyggligt rätt men den jag då tittade på var en svensk maskin. Men jag är inte säker.

N

Ericsson gjorde nåt liknande Psion, kan det vara en sån du såg?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-10-23 20:15
Ursprungligen av Kristofer:

Ericsson gjorde nåt liknande Psion, kan det vara en sån du såg?

Ericsson MC218?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-10-23 20:29

...fast om du säger att den fanns typ 93/94 så kanske det var en Psion 3

Jag har en gammal sån! Köpt någon gång kring 94, men den bör funka än bara man byter batterier, helt ok ordbehandlare vill jag minnas, och ett PCMCIA kort (samt seriell och parallel-port)

100 timmars batteritid har den iaf. Så här ser den ut (ej min på bilden)

http://www.museo8bits.com/amstrad_nc100.htm

Kan bli din för en 50-lapp

Jag vet vad du menar -en polare hade en sådan runt 92. Fullstort tangentbord med låga tangenter och 2 (?) raders LCD display. Vill minnas att jag var avundsjuk i en par dagar. Min kommentar kommer just nu att bli helt värdelös för... jag minns inte vad grunkan hette.

Själv köpte jag en PSION S5 och önskar att det finns något liknande att köpa idag. -Fast snabbare och duktigare.

Fantastiskt!

På en vag beskrivning kommer rätt pryl fram! En liten udda pryl som långt ifråg alla kan ha sett.

Undrar om det är den sista produkten som kör CP/m??

1
Bevaka tråden