Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Att avregistera en mac

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Man brukar registrera sitt ägande av mac-produkter men kan inte hitta att det även går att avregistrera sitt ägande... någon som vet var?

Gjorde idag en studerande kille i Lidköping klart glad idag. Sålde min 3 år gammla MDD 2x1 GHz samt min Applevision 17" för 4.000 - jo jag vet att det var långt under vad jag hade kunnat få ut för hela klabbet men orkade inte bry mig. Han fick även med Verax-kittet. Egentligen så skulle jag bara haft 3.600 för hela rasken men han begrep helt klart att han gjorde en snuskigt bra affär och la med ytterligare 400 kronor - kul att göra någon glad. Ser det som att det mellan mac-användare bör vara lite mer av hjälpsamhet än IRL. Fast nästa gång så ska jag inte göra en så här dålig affär

Kanske är det värt att veta att utköpspriserna från *personalköpet* var följande innan moms för oss på SVT:

MDD 2x1 GHz, 80GB-disk, 256 MB minne, tangentbord, usb-mus - 1.600 kronor
Applevision 17" - 800 kronor
HP PSC 750, scanner/skrivare/kopiator - 200 kronor ( som jag behåller )

* Lite road av att en MDD´s *marknadsvärde* är så pass lågt som 1.600 kronor - fast vilka fler än jag är korkad nog att sälja en sådan för 2.000 kronor när momsbiten är inräknad.

Olle

  • Medlem
  • International user
  • 2005-10-22 17:32

Vad kör du med nu då?

1
Bevaka tråden