Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

En iMac på mitt bord

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej alla 99mac.are!
iMac:en har stått där i 1 månad, varför den står där vet jag nog inte riktigt. Jag som sitter vid tangentbordet har PC-vana från färdigpreparerade arbetsdatorer, d.v.s. fylla i färdiga protokollblad och skriva veckorapporter, surfa runt lite, skicka mail och se allmänt upptagen ut av att utföra ett arbete. Har även haft några hemma-PC men aldrig blivit riktig klok på der där med att installera program och den för mig oklara och motsägelsefulla text som dyker upp på skärmen för att inte tala om de olika förkortningarna kan ju skrämma livet ur vem som helst med kraschde hårddiskar och andra rykten.
Så valet av iMac:en var att det det enligt omgivningen finns bra programmvara från början för normalt hobbybruk och det är väl också ett skäl till att jag sökt mig till 99mac för att finna ut hur jag kan utnyttja och lära mig programmen. Uppkopplingen mot Internet gick som en dans, att sen skaffa en e-mailadress på telias bredband var lite marigare men med telefonsupport från Telia och ett samtal med Mac support på Irland så löste det sig.
Nöjd och förhoppningsvis fortsatt nöjd Mac ägare

  • Medlem
  • Neverland
  • 2005-10-22 14:36

Hej Gunnar Axel

Välkommen hit. Jag tror du gjort ett bra val av dator och operativsystem då du valde en Mini.
Du har säkert hittat en del intressanta program i den redan, och det finns massor av ytterligare program att ladda hem.

Att installera program på OS X är inte svårt. Det brukar gå till så att man får hem en fil som packas upp. Sedan flyttar man bara innehållet till "Program".

En del frågor har du säkert, annars vore det konstigt. Då är det bara att skriva några rader på 99mac, så får du (förhoppningsvis) snabb hjälp.

Välkommen till den nya världen - om några månader kommer du att fråga dig själv varför du inte switchade tidigare men samtidigt vara glad, nöjd och lycklig över att aldrig mer behöver vara hänvisad till den mörka sidans Windows.

Den "mörka sidan" är iof en överdrift även fast man kan hitta en hel del sanning i påståendet.

Olle

1
Bevaka tråden