Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Asp tolk

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Finns det nån bra asp tolk för mac OS 9?

Den enda jag vet som finns för mac (OS X) är Haclyon iASP tyvärr..

[ 21 Maj 2002, 22:42: Meddelandet ändrat av: Christopher ]

  • Oregistrerad
  • 2002-05-22 08:33

Med gamla IE 4.0 fanns det en Personal Webserver från Microsoft. Med den kunde man köra ASP på Macen, om än i begränsad form.

Om du vill köra skriptingspråk i classic finns även MacASP. Det är snarlikt ASP, MEN är INTE kompatibelt med det. Mer info finns på http://www.macasp.com/ .

Hoppa upp till Mac OS X och installera chiliASP. ASP tolk av rang.

  • Oregistrerad
  • 2002-05-22 15:11
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Christopher:
Den enda jag vet som finns för mac (OS X) är Haclyon iASP tyvärr..

Halcyons iASP finns??/fanns även för WebStar och OS9

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-06-20 17:52
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: arndorff:
Med gamla IE 4.0 fanns det en Personal Webserver från Microsoft. Med den kunde man köra ASP på Macen, om än i begränsad form.

Kan någon bekräfta detta? Jag har glott igenom alla Explorer 4.0 jag har på skivor etc, men jag kan inte hitta PWS:en. Finns det verkligen en sådan? Isåfall, vart hittar jag den? Någon som har den?

// Linus

  • Medlem
  • 2002-06-20 22:21
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Linus Enström:

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: arndorff:
Med gamla IE 4.0 fanns det en Personal Webserver från Microsoft. Med den kunde man köra ASP på Macen, om än i begränsad form.

Kan någon bekräfta detta? Jag har glott igenom alla Explorer 4.0 jag har på skivor etc, men jag kan inte hitta PWS:en. Finns det verkligen en sådan? Isåfall, vart hittar jag den? Någon som har den?

Jag hade den men slängde den efter ett tag efterssom den inte fungerade så bra. Många script fungerade inte som de borde. Testa med de lösningar som rekommenderas ovan, eller ftp:a mot en windowsburk. Har man ett par smidiga uppladdningsskript till sitt ftp-program så är det inte så jobbigt, tycker jag iaf.

[ 20 Juni 2002, 22:23: Meddelandet ändrat av: apu ]

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-06-21 12:35
Citat:

quote:Testa med de lösningar som rekommenderas ovan, eller ftp:a mot en windowsburk. Har man ett par smidiga uppladdningsskript till sitt ftp-program så är det inte så jobbigt, tycker jag iaf.

Det blir tyvärr jobbigt och dyrt för mig. Jag sitter på OS8.6. Funderar på att uppgradera till 9.2 snart, men det finns ingen chans att min burk klarar OSX. Dessutom har jag modem. Det blir lixom dyrt att i längden sitta och testköra uppkopplad på nätet.

Ska jag verkligen behöva köpa en PC? (no way)

Gå över till php istället som jag gjort - otroligt mkt kraftfullare, lättare att hitta servrar/hotell som stödjer och säkrare!

1
Bevaka tråden