Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

fungerar iSight med PC?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ska köpa en (bra) webcam till sambon då hon fyller år och vill ha en.
Men grejen är att hon har en läskig Compaq och jag har inte roktigt råd att köpa både en webcam och en Mac till henne Ja jag vet att det ingår kamera i iMac nu men den kostar ju också 10 gånger mer än en iSight.

Det står inget om pc-stöd på applestore men det kanske finns nån här som har testat ändå? eller kan göra det?

(kanske finns trådar om detta men sökfunktionen funkar ju inte just nu)

Tack på förhand

  • Oregistrerad
  • 2005-10-21 16:06

Jag har en polare som har iSight till sin Windowsburk.
Vet dock inte hur han gått tillväga och om det varit några problem, men kan försöka ta reda på det.

  • Oregistrerad
  • 2005-10-21 16:06

iSight är i och för sig inte särskilt bra, finns många bättre PC-webcams som både är billigare och har bättre kvalitet än iSight.

Ursprungligen av Macvarg:

iSight är i och för sig inte särskilt bra, finns många bättre PC-webcams som både är billigare och har bättre kvalitet än iSight.

Något exempel? har tittat på http://www.dustinhome.se/dacsaportal/?ProdID=5010087682 och den är ju i samma prisklass och verkar jäkligt bra, dock inte alls lika snygg.

Sen har jag väl bara fått för mig att iSight är en bra kamera och att firewire skulle vara bra till en webcam? men jag kan ju ha fel.

jimmy.r ja kan du kolla upp det så hade det varit jättesnällt

  • Oregistrerad
  • 2005-10-21 22:41
Ursprungligen av supergnu:

jimmy.r ja kan du kolla upp det så hade det varit jättesnällt

Kollade med min vän och han sa att det bara var att plugga in den.

  • Oregistrerad
  • 2005-10-21 17:51

Hej!

iSight fungerar halvbra på en PC med WinXP. Bilden fungerar, men det går inte att använda iSightens inbyggda mikrofon – en separat mikrofon krävs alltså. Eftersom det inte finns någon drivrutin till iSighten till PC så klagar Windows varje gång man kopplar in den. Men som sagt, det fungerar, om än inte lika bra som på en Mac.

/Fredrik

Ursprungligen av supergnu:

Ska köpa en (bra) webcam till sambon då hon fyller år och vill ha en.
Men grejen är att hon har en läskig Compaq och jag har inte roktigt råd att köpa både en webcam och en Mac till henne Ja jag vet att det ingår kamera i iMac nu men den kostar ju också 10 gånger mer än en iSight.

Det står inget om pc-stöd på applestore men det kanske finns nån här som har testat ändå? eller kan göra det?

(kanske finns trådar om detta men sökfunktionen funkar ju inte just nu)

Tack på förhand

Ursprungligen av Fredrikb82:

Hej!

iSight fungerar halvbra på en PC med WinXP. Bilden fungerar, men det går inte att använda iSightens inbyggda mikrofon – en separat mikrofon krävs alltså. Eftersom det inte finns någon drivrutin till iSighten till PC så klagar Windows varje gång man kopplar in den. Men som sagt, det fungerar, om än inte lika bra som på en Mac.

/Fredrik

Hmmm då faller ju lite av grejen om inte mikrofonen funkar, det är ju det som är så praktiskt med den tyckte jag att man liksom tittar och pratar till samma enhet. Och att windows klagar blir man ju trött på ändå utan kamera. Det får väl helt enkelt bli den jag länkade till då som är gjord för pc.

jaja jag försökte iaf få in lite mac i hennes pc

  • Oregistrerad
  • 2005-10-21 18:55

USB2 fungerar lika bra som Firewire på PC, där hastigheten inte begränsas i hårdvaran. Den du länkar till verkar riktigt bra och har samma upplösning som iSight och säkert bättre bildkvalitet också. Förstår inte hur Apple kan kränga en webcam med så dålig bildkvalitet för sitt hutlösa pris. Visst är den snygg, men man vill ju gärna ha kvalitet också.

1
Bevaka tråden