Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dissekerad MightyMouse

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

http://arstechnica.com/articles/paedia/hardware/dissect.ars

Kanske nån som redan länkat, men jag såg inget så jag postar.

  • Medlem
  • Mark
  • 2005-10-21 15:11

Efter en helg med ett utspillt grogg glas över min mightymouse började den gå dåligt och klibbade o hade sig, omöjligt att dubbelklicka med.. Då snoka jag runt hur man öppnar den o på alla sidor jag hittade så gick det sönder nått... som på den som visas här. Jag ville ändå prova o var då lite försiktig där sladden går ut o det var inga problem att få låss den ringen utan något trasigt, det stämmer dock att den är limmad så se till att ni har limm hemma innan ni öppnar upp den!!

Citat:

This leads me to wonder why the Apple engineers even included the right sensor at all. I can only speculate that it was cheaper to just throw the second sensor in and not use the functionality, or so that they can swap logic chips in future iterations to change the behavior.

Lite OT kanske men... Den högra sensorn verkar agera vänster, när man använder inställningen för vänsterhänt. Det går inte att högerklicka (alltså med vänster knapp) om man håller fingret på den högra sidan. precis tvärt emot när den är rätt installerad. Som det skall vara alltså, och de "slängde" inte bara in den utan funktionalitet som jag ser det. (Var det någon som fattade ? :S )

1
Bevaka tråden