Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Simplaste kundvagnen?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2002-11-26 06:44

tjena,

jag är på jakt efter en mkt simpel kundvagn till en produktkatalog med endast följande funktion.

När användaren klickar på en "Orderknapp" vid produkten så skall en textsträng med artikelnummer sparas och när man sedan går till ordersidan, så dyker en lista upp med alla produkter man klickat för. På ordersidan skall man sedan kunna välja antal av varje produkt och fylla i namn innan formuläret mailas iväg.

Jag behöver inga priser, valutot, flera användare eller andra funktioner, men svenska tecken måste funka. Jag har ca 40 sidor med några hundra produkter.

När jag kollar på cgi/php-siter så är alla kundvagnar betydligt mer avancerade och jag kan inte tillräckligt med perl för att förenkla dem.

Är det ngn som vet ett passande script eller är det kanske så enkelt att man kan bygga ett perl-cgi själv baserat på tag+textfil+cookies+motor för att bygga orderformuläret?

Helst skulle jag vilja ha det i cgi eftersom nuvarande webhotel ej stödjer php i baspaketet.

Tacksam för hjälp!

  • Medlem
  • Södertälje
  • 2002-11-28 09:01

Jag använder ett JavaScript som har en enkel kundvagn http://www.jojoxx.net/jscript/archive/index.html

The answer thou seek shall be found by the Perl Monks.

Skriv bara shopping cart i sökfältet.

Ciryon

[ 28 November 2002, 09:24: Meddelandet ändrat av: Ciryon ]

  • Medlem
  • International user
  • 2002-11-29 05:43

Tack för svaren!

Irene, laddade hem ditt script och det funkar precis som jag vill ha det. Har dock inte testat om man kan ha flera produktsidor och att kundvagnen hänger kvar när man går till ny sida.

Skall kolla in Perlmonks.

1
Bevaka tråden