Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hej från en pinfärsk 99Macare

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-10-20 18:49

Hej, får jag presentera mig.

Det är förmodligen inte allt för djärvt gissat att jag med mina snart 82 år är äldst som nybliven 99Macare och troligen den äldste överhuvudtaget. Men av någon anledning har existensen av 99Mac hittills gått mig spårlöst förbi.

Efter 30 år på Göteborgs största bilfabrik (ingen gratisreklam här inte!) gick jag i pension 1989, men hade konsultuppdrag i ytterligare ca 10 år med mycket datoranvändning. Numera är datorn mest en leksak för mig, men något roligt ska man ju ha på gamla dar.

Min första Mac, en Performa, köpte jag i början på nittiotalet, när jag hade insett att utvecklingen av Atari hade stannat av. Sen hade jag en, i övrigt utmärkt fungerande, klon från Powercomputing fram till 1999. Apple hade då stoppad klonerna, synd, för troligtvis hade Macerna annars varit mycket mera spridda.

I slutet av 1999 köpte jag en G4 350Mhz. Uppgraderat med en extra hårddisk, FireWire och 768 Mb ram har den fått duga fram tills ganska nyligen, då det blev en Imac 2G. Det är förstås skillnad som mellan dag och natt.

Under alla dessa år har jag aldrig drabbats av något datorfel och dokument-backupen som jag samvetsgrann gjorde varje vecka behövde jag aldrig använda. Men ta nu inte detta som intäkt för att låta bli!

  • Medlem
  • Borås
  • 2005-10-20 19:32

Härligt med 99Macare i alla åldrar! Själv tillhör jag nog den yngsta generationen här

Välkommen välkommen! Jag antar att du heter Hans Jo-någonting, som sagt, man blir aldrig för gammal för något

1
Bevaka tråden