Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Just nu: Apple lanserar ny hårdvara i New York

Tråden skapades och har fått 292 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Undran om nya PowerMacarna: var är det omnämnda tillvalet NVIDIA GeForce 7800? Syns inte på Apple Store vare sig i USA eller här...

Ursprungligen av Björnström:

Klockan 18.00 svensk tid står Steve Jobs på en scen och förbereder lanseringar av flera nya produkter.

Enligt Engadget var det David Moody som presenterade produkterna och inte Steve.

Ursprungligen av Rickard A:

Enligt Engadget var det David Moody som presenterade produkterna och inte Steve.

Det stämmer - vi hade fått information om att Jobs skulle leda anförandet när vi skrev nyheten.

Vi har slagit på sökningar för alla medlemmar igen nu - den värsta anstormningen är över.

Ursprungligen av Björnström:

Det stämmer - vi hade fått information om att Jobs skulle leda anförandet när vi skrev nyheten.

Vi har slagit på sökningar för alla medlemmar igen nu - den värsta anstormningen är över.

och framsidan är tillbaka minsann! se nu till att slå på trumman för era makalöst tidiga tester på framsidan, ju förr desto bättre, sånt här är ju mer kritisk färskvara en standardmjölk vetja. Nice work!

Ursprungligen av Björnström:

Det stämmer - vi hade fått information om att Jobs skulle leda anförandet när vi skrev nyheten.

Vi har slagit på sökningar för alla medlemmar igen nu - den värsta anstormningen är över.

Jag glömde smileysen. Tyckte det var meningslös fakta. <--- Nu var den med iaf.

  • Oregistrerad
  • 2005-10-19 22:31

Quad?

Hej!
Kan någon berätta i vilken situation man har användning för quaden?

Ursprungligen av Jordi:

Hej!
Kan någon berätta i vilken situation man har användning för quaden?

Prestanda får man väl aldrig nog av? Ge oss sju stycken så ska vi bygga MySQL cluster till 99mac!

  • Oregistrerad
  • 2005-10-19 22:41

Mac - datorernas mercedes

Kommer någon ihåg vad 9500 kostade när den kom?

Ursprungligen av Rickard A:

Enligt Engadget var det David Moody som presenterade produkterna och inte Steve.

Värre miss är att som http://macosrumors.com i sitt "Live Coverage" påstå "Steve has taken the stage!". Jag undrar vad det gör för trovärdigheten för den sajten...

Fyfan grabbar! nu är ni stora! Mats citerades just av Macdailynhews:

Citat:

"We have compared the new G5 DualCore 2.0GHz and 2.3GHz with a old watercooled G5 dual 2.5GHz. The dual 2.5GHz was equipped with a GeForce 6800 Ultra graphics card, not standard equipment. The DualCore 2.0 had a two-drive RAID-0 volume so the disk test is better than normal," Mats Björnström reports for 99Mac.

Ursprungligen av David Slättne:

Fyfan grabbar! nu är ni stora! Mats citerades just av Macdailynhews:

Roligast var nog när vi blev Slashdottade - är man #1 där så får man mycket besök

Angående Power Macintosh 9500 - jag kommer ihåg att flera Applemodeller kostat över 50.000. Tror att Powerbook 540c kostade nästan 60k när den lanserades...med 12MB RAM och 320MB hårddisk

  • Medlem
  • Gävle
  • 2005-10-19 22:36

Vad folk är tråkiga. Aperture verkar ju vara ett helt underbart program, har allt man behöver för sina foton, och om man någon gång vill göra något konstigt med dom kan man ju öppna dom i Photoshop via programmet. Jag måste verkligen köpa detta program när jag har råd. Kommer göra hanteringen av mina foton så mycket bättre. Underbart helt enkelt

När det gäller dom nya power macarna så är ju dom en stor uppgradering, det enda som är synd är att Power bookarna inte fick någon jätteuppdatering. Mn men man kan inte få allt. Aperture är jag hur som helst väldigt glad över. Undra om dom kommer sätta stundentpris på det snart, så man kan få det för ca 2 500kr

Jordi: användning av quaden har man när man ska rendera ut saker från tex Final Cut Pro, After Effects, Shake eller Maya.

  • Medlem
  • International user
  • 2005-10-19 22:46
Ursprungligen av nr3:

användning av quaden har man när man ska rendera ut saker från tex Final Cut Pro, After Effects, Shake eller Maya.

Sanning! Man kan aldrig få nog med kraft till rendering av komplexa 3D prylar...

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2005-10-20 00:22

Jag får 12.000 kr i studentrabatt på PM 2GHz... ifall jag köper minne för 120.000.:)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-10-20 00:34

Eller så köper du minnet på Macoteket för typ halva priset

  • Oregistrerad
  • 2005-10-20 09:15

Konfigurerade en PM lite snabbt:

Specifikationer
Image

* 16 GB 533 DDR2 ECC SDRAM - 8 x 2 GB
* 2x500 GB Serial ATA-enhet - 7 200 varv/minut
* Apple Cinema HD Display (30" flat panel)
* QUADRO FX 4500 512 MB SDRAM
* AirPort Extreme + Bluetooth
* Apple USB Modem
* Apple Wireless Keyboard & Mouse - Int'l English
* Mac OS X
* AppleCare Protection Plan - Power Mac

Landade på 210.554 kronor (eller 42 DELL-datorer), som hittat! :rolleyes:

  • Oregistrerad
  • 2005-10-20 09:20

en karaktäristiskt sak på 99mac är att DELLdatorer verkar ha blivit en form av valuta.
idag verkar valutakursen ligga på cirkus 5000kr, så det blir snart ett hål på kontot av 4 DELL-datorer. känns lite mer som hittat om man jämför med ovanstående

  • Medlem
  • Gävle
  • 2005-10-20 09:25

varför använda dell som valuta? Det är ju som att använda lire som valuta när man jämför med pund.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-10-20 12:34
Ursprungligen av nr3:

varför använda dell som valuta? Det är ju som att använda lire som valuta när man jämför med pund.

Bra liknelse.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-10-20 13:03

Det känns ju skönt att veta att ens PB 12" 1,5 SD som man köpte i februari fortfarande är Top of the Line åtta månader senare

  • Oregistrerad
  • 2005-10-20 13:09

Valuta mäter man väl i Big "Mac" & Co på Macdonalds?

Har efter att jag läst igenom knappt 300 inlägg angående gårdagen har jag vaskat fram ett koncentrat av de tre ända nyktra citat värda att nämna.
OBS, undertecknad är inne på bärbart om det inte framgår av sig själv.

Ursprungligen av c5j:

Öhh. …..F.ö. så var speedbumpsen torra. Jamenar alla VET ju att det snart kommer hypersnabba intel-'books så alla väntar. Och för att Apple ska hålla uppe försäljningen kan de väl klämma in allt som finns (graffakort, RAM, HDD, finesser) på marknaden tillsvidare. Min 15"-1GHz-Pbook med 1GB RAM är galet slö.

Ursprungligen av johan11:

Men fan. Jag vill se en uppdatering på Powerbookarna och det enda jag får se är en skärmupplösning. Värdelöst..

Ursprungligen av vanilj:

Det känns ju skönt att veta att ens PB 12" 1,5 SD som man köpte i februari fortfarande är Top of the Line åtta månader senare

Till er som väntat på dubbelkärnor i era PM är et väl bara att gratulera.

/ kalle.

En fråga: De nya dual core har väl bara en buss på 1GHz medans de gamla hade en för varje cpu? Påverkar det inte prestandan?

Bevaka tråden