Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Java GUI

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2001-12-14 20:20

jag har lyckats köraigång några Java program som inte var avsedda för att köra s på mac och det funkar bra men kan jag
byta gui på programen tex Java orginal
istället för Aqua eller måste det vara implenterat i .jar filen ?

Jag tror inte att det går att ändra såvida man inte ändrar i källkoden. Om man har koden är det ett enkelt ingrepp.

  • Oregistrerad
  • 2001-12-17 23:12

Finns program som kan böra bytekoden till source kod men om du kommer förstå koden är en annan sak så tror inte du kommer lyckas, har själv dock inte prövat att okompilera(dekompilera heter det nog va?) så vet inte hur de programmen fungerar

Finns ett program som heter Jad (leta efter jad och decompile på Google) som dekompilerar javakoden och gör det riktigt bra... så om de som gjort javaprogrammet inte har använt någon av de tekniker som finns för att försvåra dekompilering ska det inte vara några problem..

Finns ett annat som heter Mocha. Sök på +java +decompiler på google så hittar du det.

/hegge

  • Medlem
  • 2001-12-18 12:54

jag som inte har nån direkt koll på grejjerna men det är en .jar fil och JAD som funkar på class filer
ger mig denna sträng på jar filer ?
Parsing XXXXX.jar...JavaClassFileParseException: Not a class file (incorrect magic)

(skullr vara kul om der funkar

jar filer är zipfiler som innehåller flera olika klasser

så skriv först "jar xvf XXXXX.jar" så kommer du få massa klassfiler som du sen kan kompilera

  • Medlem
  • 2001-12-18 13:29

Yeah! funkar nu ska jag bara förstå koden och sedan lära mig att kompilera
någon som kan göra en
enkel beskrivning

tänkre kompilera den orörda koden förr att se om det funkar ?

hittade troligen koden för GUI

UIManager.setLookAndFeel("javax.swing.plaf.metal.MetalLookAndFeel");

om jag ändrar till

"com.apple.mrj.swing.MacLookAndFeel";

borde det funka ?

[ 18-12-2001: Meddelandet ändrat av: love ]

  • Medlem
  • 2001-12-28 01:12

Finns ingen somhelst anledning att ändra i sourcekoden eftersom swing.defaultlaf är en runtime property som kan sättas när man startar programet. <pre>java -Dswing.defaultlaf=javax.swing.plaf.metal.MetalLookAndFeel</pre> i det här fallet då.

  • Medlem
  • 2001-12-28 01:13

Finns ingen somhelst anledning att ändra i sourcekoden eftersom swing.defaultlaf är en runtime property som kan sättas när man startar programet. java -Dswing.defaultlaf=javax.swing.plaf.metal.MetalLookAndFeel i det här fallet då.

Härligt irriterande mjukvara föresten som antar att man använder det sega UI som tillhandahålls och inte de funktioner som finns i ens bläddrare...

[ 28-12-2001: Meddelandet ändrat av: sdz ]

1
Bevaka tråden