Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Just nu: Apple lanserar ny hårdvara i New York

Tråden skapades och har fått 292 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Klockan 18.00 svensk tid står Steve Jobs på en scen och förbereder lanseringar av flera nya produkter. Hans inledningstal vid PhotoPlus Expo på Jacob K. Javits center i New York kommer troligen innehålla en mängd nyheter och denna tråd samlar diskussionerna här på 99mac.

Vi har valt att slimma utseendet här på 99mac för att klara anstormningen av tusentals intresserade Macanvändare - tyvärr innebär det att förstasidan är avstängd och att forumets sökfunktion är avstängd.

Vi uppdaterar denna tråd med jämna mellanrum och ett antal överraskningar väntar dig som tillbringar kvällen med oss - det garanterar jag

Nya Power Macintosh G5 DualCore

Power Macintosh G5 Dualcore 2.0GHz
16.236kr exkl moms (20.295kr inkl moms)
- 512MB RAM, 160GB hårddisk, 16xSuperDrive DualLayer
- GeForce 6600LE 128MB VRAM

Power Macintosh G5 Dualcore 2.3GHz
20.396kr exkl moms (25.495kr inkl moms)
- 512MB RAM, 250GB hårddisk, 16xSuperDrive DualLayer
- GeForce 6600 256MB VRAM

Power Macintosh G5 Dualcore 2x2.5GHz
26.636kr exkl moms (33.295kr inkl moms)
- 512MB RAM, 250GB hårddisk, 16xSuperDrive Dual Layer
- GeForce 6600 256MB VRAM

Läs test av nya G5 DualCore här:
http://www.99mac.se/forum/forumdisplay.php?f=50

Nya Powerbook G4 15" och 17"

Powerbook G4 15" 1.67GHz
16.236kr exkl moms (20.295kr inkl moms)
- 512MB RAM, 80GB hårddisk, 8x SuperDrive Dual Layer
- ATI Mobility 9700 128MB VRAM
- 1440x900 15.2" Wide bildskärm

Powerbook G4 17" 1.67GHz
20.396kr exkl moms (25.495kr inkl moms)
- 512MB RAM, 120GB hårddisk, 8x SuperDrive Dual Layer
- ATI Mobility 9700 128MB VRAM
- 1680x1050 17" Wide bildskärm

Läs test av nya Powerbook G4 här:
http://www.99mac.se/forum/forumdisplay.php?f=50

Kan mysfaktorn bli högre?

…Jo förresten, jag skulle behöva en skön soffa att sitta i, och någon att hålla i handen också.

  • Medlem
  • 2005-10-19 17:35

Hoppas man blir posetivt förvånad ikväll

En produkt man verkligen inte anade och bara måste ha !

Blir det mer iPods gräver jag ner mig ....det är dags för lite från datoravdelningen i Cupertino nu.

Ursprungligen av maco:

Hoppas man blir posetivt förvånad ikväll

En produkt man verkligen inte anade och bara måste ha !

Blir det mer iPods gräver jag ner mig ....det är dags för lite från datoravdelningen i Cupertino nu.

En ipod med möjlighet till FW-koppling till DV-kamera skulle inte vara dumt..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-10-19 17:37

Håller med!

Ett par feta dual core dual CPU G5:or, nya skämar och grafikkort samt ett fint sammarbete med AJA elelr Blackmagic (PCI-E videokort!) så blir jag glad!

  • Oregistrerad
  • 2005-10-19 17:41

Där slockna Apple-Store.... Wait and see... Bättre än Julafton...

  • Medlem
  • Luleå
  • 2005-10-19 17:44
Ursprungligen av Björnström:

Vi uppdaterar denna tråd med jämna mellanrum och ett antal överraskningar väntar dig som tillbringar kvällen med oss - det garanterar jag

är det ni eller apple som ska bjuda på överraskningarna.. 99mac kanske lottar ut nyheterna direkt i kväll:-D

Ursprungligen av clabbe:

är det inget förband???:-P

Förband vet jag inget om, däremot kan du gå till "baren" som finns på Färila ungdomsgård där jag kommer att befinna bakom disken

http://www.popwire.com POPWIREs produkter som Compression Master och Compression Engine kommer o snurra på fint med ev DualCore, blir j-t fräscht om det är DualCore Dual CPU då har man ju vips 4 kärnor o fördela jobbet på, o varför inte clustra några sådana burkar för lite REAL POWER!

  • Medlem
  • Luleå
  • 2005-10-19 17:50
Ursprungligen av Jürgen B:

http://www.popwire.com POPWIREs produkter som Compression Master och Compression Engine kommer o snurra på fint med ev DualCore, blir j-t fräscht om det är DualCore Dual CPU då har man ju vips 4 kärnor o fördela jobbet på, o varför inte clustra några sådana burkar för lite REAL POWER!

lugna ner dej nu.. andas..:-P

men sant, kör man dual screen och dual hdd (raid:-P) också så blir det en massa dual:-D

  • Oregistrerad
  • 2005-10-19 17:51
Ursprungligen av clabbe:

lugna ner dej nu.. andas..:-P

men sant, kör man dual screen och dual hdd (raid:-P) också så blir det en massa dual:-D

Om man dessutom kör 30" så blir det Dual DVI

Ursprungligen av Jürgen B:

http://www.popwire.com POPWIREs produkter som Compression Master och Compression Engine kommer o snurra på fint med ev DualCore, blir j-t fräscht om det är DualCore Dual CPU då har man ju vips 4 kärnor o fördela jobbet på, o varför inte clustra några sådana burkar för lite REAL POWER!

Hörrudu reklampelaren Jürgen!

Ursprungligen av Jon Adolfsson:

Hörrudu reklampelaren Jürgen!

Exakt, köp en bannerannons i stället.

Ursprungligen av Jon Adolfsson:

Hörrudu reklampelaren Jürgen!

Jag är singel. Får man göra sådan reklam?

Äh, nu koncentrerar vi oss på Apple.

Ursprungligen av Daniel Eriksson:

Jag är singel. Får man göra sådan reklam?

Äh, nu koncentrerar vi oss på Apple.

Bara om man är admin.

Finns det någon ström man kan titta på?

  • Medlem
  • Sjöbo
  • 2005-10-19 17:50

Varför har det varit så tyst om detta eventet? Det förra (där iPod video presenterades) var det ju ett stort uppbåd kring.

Ursprungligen av Snooze:

Varför har det varit så tyst om detta eventet? Det förra (där iPod video presenterades) var det ju ett stort uppbåd kring.

Det var ett "one more thing" skulle jag tro (samt så fokuserar detta på proffsprodukter)

Bara så ni vet, att nu när de nya powerböckerna kommer... ;P

Så vill jag passa på o säga att jag är beredd på att köpa upp en av era gamla, helst en PB 12" av lite senare modell superdrive m.m...

;P
Julafton idag...!

  • Medlem
  • Sjöbo
  • 2005-10-19 17:51

Hade varit kul att se hur många inloggade vi är just nu... *host* admin! *host*

Ursprungligen av Snooze:

Hade varit kul att se hur många inloggade vi är just nu... *host* admin! *host*

Kl 00:05
116 (111 medlemmar & 5 gäster)

johan_tanying , 509blkl , Anders L , annan , bergfur , bodo , bonbon , Buffy , cba , crippe2 , ctrlalt , Dahl , daneb , danielj , DaPhox , DaWolf , dayweed , Dr Jerkyll , dweex , ebbe , everlast , Filip , flexable , Fnatte , frequencies , George Living , glamDring , Gorner , gulis , gyllis , Hagelin , hallgren , HBR , headlessmike , Henkon , Henrik L , Ian Curtis , jdurango , Jens H , joakimk , jogge , Jon Adolfsson , JSTFrasse , Jürgen B , Jörgen Ivarsson , kafredde , kalleh , keptang , KristerG , linen , Lizardman , Ludo , Mach.83 , maco , Mandus , Martin Belak , martin_stenmark , Max Wik , mcelwee , Melker Lindström , mikael73 , mozo , mrG , mrjean , Myrslok , Mårten Johansson , Nicklas Högås , olle_t , oskich , Pascoe , Patrick Jonsson , pawh , Peacerich , Per Fogelberg , Per Ångquist , Peterji , pomac , pope74 , ptr , PutteSWE , rauk , reinventor , Rulle , rusk , Samuel J , scorp , Seal , silfo , SirN , smodin , smozle , Snooze , Spinalis , Striberger , stålis , Sökande , tei , Torkel , trissen , tsz , tyrell , Vips , werpan , xerxes42 , Yarrick , Yes , zingoalla

Syns på förstasidan

  • Medlem
  • Luleå
  • 2005-10-19 18:08
Ursprungligen av johan_tanying:

Kl 00:05
116 (111 medlemmar & 5 gäster)

johan_tanying , 509blkl , Anders L , annan , bergfur , bodo , bonbon , Buffy , cba , crippe2 , ctrlalt , Dahl , daneb , danielj , DaPhox , DaWolf , dayweed , Dr Jerkyll , dweex , ebbe , everlast , Filip , flexable , Fnatte , frequencies , George Living , glamDring , Gorner , gulis , gyllis , Hagelin , hallgren , HBR , headlessmike , Henkon , Henrik L , Ian Curtis , jdurango , Jens H , joakimk , jogge , Jon Adolfsson , JSTFrasse , Jürgen B , Jörgen Ivarsson , kafredde , kalleh , keptang , KristerG , linen , Lizardman , Ludo , Mach.83 , maco , Mandus , Martin Belak , martin_stenmark , Max Wik , mcelwee , Melker Lindström , mikael73 , mozo , mrG , mrjean , Myrslok , Mårten Johansson , Nicklas Högås , olle_t , oskich , Pascoe , Patrick Jonsson , pawh , Peacerich , Per Fogelberg , Per Ångquist , Peterji , pomac , pope74 , ptr , PutteSWE , rauk , reinventor , Rulle , rusk , Samuel J , scorp , Seal , silfo , SirN , smodin , smozle , Snooze , Spinalis , Striberger , stålis , Sökande , tei , Torkel , trissen , tsz , tyrell , Vips , werpan , xerxes42 , Yarrick , Yes , zingoalla

Syns på förstasidan

wtf! jag är tydligen inte här!!!:-(

Hoppas att Steve Jobs har gått tillbaka till svart polotröja. Det funkar inte med v-ringat för honom!

  • Medlem
  • Sjöbo
  • 2005-10-19 17:56
Ursprungligen av Ian Curtis:

Hoppas att Steve Jobs har gått tillbaka till svart polotröja. Det funkar inte med v-ringat för honom!

Haha! Ja, och för gudsskull gå tillbaka till jeans. Jobs, don't sell your soul, man!

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2005-10-19 18:10
Ursprungligen av Ian Curtis:

Hoppas att Steve Jobs har gått tillbaka till svart polotröja. Det funkar inte med v-ringat för honom!

Det är luugnt! Senast var favoritstassen på tvätt och lär väl ha torkat nu.

  • Medlem
  • Luleå
  • 2005-10-19 18:13
Ursprungligen av Le:

Det är luugnt! Senast var favoritstassen på tvätt och lär väl ha torkat nu.

undrar om han har en hel garderob full med svarta tröjor och jeans.. bara för dessa events..?:-P

Vad jag menade med dual hit o dit var ju att man nu börjar få upp farten på HD komprimering till H.264 och WMV HD exempelvis. Mumma för alla som sneglar på HD produktion och framförallt distribution.

Är det bara jag som tycker ett Apple Media Event känns onödigt för högre upplösning och DDR2? Just ja, dual-core i Power Macarna också, men inte två processorer längre (förutom high-end).

Ursprungligen av Jon Adolfsson:

Är det bara jag som tycker ett Apple Media Event känns onödigt för högre upplösning och DDR2? Just ja, dual-core i Power Macarna också, men inte två processorer längre (förutom high-end).

Plus lite programvara också. Så fort Nokia släpper en ny mobil har de väl också presskonferens?

Ursprungligen av Jon Adolfsson:

Är det bara jag som tycker ett Apple Media Event känns onödigt för högre upplösning och DDR2? Just ja, dual-core i Power Macarna också, men inte två processorer längre (förutom high-end).

jag kan hålla med dig. inget nytt under solen om man kollar på andra sidan. För skojs skulle kollade jag upp lite av kompnenterna som används... gör det ni också. 6600 kortet som exempel.
nej det blir ingen sale till mig i alla fall. man vattnar ur vad one more thing står för. killer prylar!

Bevaka tråden