Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Väska till iBook?

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-10-09 12:44

Någon som vet en axelväska till iBook som inte kostar en förmögenhet och är snygg? Jag tänker inte bära runt min pärla lös i en tygpåse... Om man kan köpa den hemma i Svedala och inte från staterna så är det bra..

  • Oregistrerad
  • 2005-10-09 17:41

Jag kan alltså titta själv etfer väskor som är billiga och snygga, men tänkte om ni hade några erfarenheter av väskor som är bra...

Visst kan man kolla själv men här finns ju rimligen duktigt med erfarenhet av väskor. Jag är också nyfiken och hoppas på goda råd och vettiga varningar för skräpet.

Jag köpte en svart väska från Bruuns Bazar till min 12" Powerbook. Datorn har jag i ett Tucano Second skin och den passar perfekt i väskan, plats finns också för laddare och utrymme motsvarande en tunn pärm. Jag gav upp letandet efter en snygg axelväska hos datoråterförsäljare och hittade denna i en vanlig klädbutik. Ett tips är att leta väskor i klädbutiker som säljer kläder från Bruuns Bazar, Acne, Tiger mfl. Dessa kollektioner har oftast snygga väskor oxå som passar perfekt till en nätt laptop.

Ett annat tips är www.acmemade.com finns hos Kullander&Kullander

  • Medlem
  • Täby
  • 2005-10-11 10:23
Ursprungligen av mrsandin:

...

Ett annat tips är www.acmemade.com finns hos Kullander&Kullander

Jag har en acmemade till min powerbook... bra kvalitet och snygga så in i...

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2005-10-09 20:43

Jag köpte en axelväska av märket Crumpler och den heter BabyL och den är för 12" modellen. Kostade typ 410 kronor, inte så farligt dyrt om man bara ska ha sin dator i den. Köpte även ett Tucano Second Skin för 245 men det var från AppleStore med rabatt samtidigt som jag köpte datorn. Jag köpte i alla fall axelväskan på inLife i Stockholm.

LArobe har ett sk. second skin i 3 färger , blå,grön och rosa , den rekommenderar jag starkt . 250 - 325 kr beroende på vilken storlek du har på datorn .. Kolla själv på applestore..

  • Oregistrerad
  • 2005-10-11 14:15

Bra tips! Har fått tips om en snygg axelväska på Åhlens som både har plats för böcker och ett vadderat fack för datorn. Ska kolla det.. Det ska enl. up. kosta ca 400 kr. Behöver kunna konka med stora marketing-böker på 1000 sid...

tucano horizontal limit har jag, skitfin! ligger på 500 typ

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-10-11 16:11
Ursprungligen av maltzor:

tucano horizontal limit har jag, skitfin! ligger på 500 typ

Du kan inte ta lite bilder och skriva lite om den? Är ruggigt sugen på den.

  • Oregistrerad
  • 2005-10-12 18:41
Ursprungligen av maltzor:

tucano horizontal limit har jag, skitfin! ligger på 500 typ

Hur funkar den med en 12"? Kanske blir tightare med en second skin iofs..

Senast redigerat 2005-10-12 20:08
  • Oregistrerad
  • 2005-10-18 21:00
Ursprungligen av maltzor:

tucano horizontal limit har jag, skitfin! ligger på 500 typ

Det blir nog en sån, men om du har lite synpunkter eller erfarenheter av den så får du gärna dela med dig.

Ursprungligen av themos:

Det blir nog en sån, men om du har lite synpunkter eller erfarenheter av den så får du gärna dela med dig.

den känns slimmad och tight, schyst kvalitet. det är nog inga problem att ha datorn i ett second skin,
i väskan. Jag tycker inte att väskan ser så "hej här bär jag runt på en dyyr dator" ut heller.
Mycket nöjd med väskan, precis vad jag letade efter

Crumplers fodral i neoprene "The Gimp" är kanonbra. Enligt mig bättre (och snyggare) än Second skin och andra liknande produkter. En fördel med neoprene förutom det bra skyddet är att det är lite flexibelt vilket gör att du vid behov även får in lite annat i fodralet.

Jag har en LArobe till min iBook 12" - och även en Volvooceanrace (Musto)-väska vilket LArobe passar perfekt i. Ligger tryggt för stötar och får plats med ett par kalsonger och laddaren

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-10-13 10:11

Har en Booq Powersleeve 12" svart, fin enligt mig och skyddar datorn mot stöttar och repor.
Köpte min på Macoteket.

Var kan man köpa en Tucano horizontal limit över disk i Sverige?

1
Bevaka tråden