Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nytt utseende för 99mac imorgon

Tråden skapades och har fått 65 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Vi räknar med rekordbesök under morgondagen och kommer ta fram ett nytt utseende för 99mac som är väldigt slimmat och saknar många finesser. Tyvärr kommer vi stänga av sökfunktionen vilket ställer till det för alla er som använder "dagens aktiva diskussioner".

Jag hoppas göra klart ändringen innan jag somnar, annars imorgon förmiddag.

Målet är att sajten inte ska dö imorgon kväll på grund av överbelastning.

Detta är ändrat

- Nytt utseende på gång: "Top Speed" heter det
- Stänger av avatars nu
- Funktionen "no cache headers" är avslagen
- Sökfunktionen är avstängd från och med nu för alla utom Plus/Pro
- Vi visar inte dagens födelsedagar längst ner
- "Inloggade just nu" är avstängt
- Visning av vilka användare som läser tråden är avstängt

  • Medlem
  • International user
  • 2005-10-18 20:41
Ursprungligen av Björnström:

Målet är att sajten inte ska dö imorgon kväll på grund av överbelastning.

Du sitter väl i serverrummet med shiftnyckeln i högsta hugg..

Jag ska försöka installera en till webbserver ikväll och uppdatera PHP till 4.4.x samt installera en ny PHP-accelerator. Har fått en massa tips om vad som kan snabba upp sajten. Arvid är på Arlanda nu men han är tillbaka om en timme - då börjar vi leka på allvar

Det blir spännande och se hur detta kommer att fungera:)

Keep us posted!

/Eric

  • Medlem
  • Luleå
  • 2005-10-18 21:12

ska det nya slimmade utseendet ha skarpare kanter och en svagt blåfärgad menyrad...? måste ju hänga med itunes nu...

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2005-10-18 21:36

Hoppas jag inte låter alltför negativ... men ett forum utan en sökfunktion känns ganska oanvändbart.
Men det kanske är ett måste? Räcker det inte med att öka tiden mellan tillåtna sökningar?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-10-18 21:38
Ursprungligen av theoo:

Hoppas jag inte låter alltför negativ... men ett forum utan en sökfunktion känns ganska oanvändbart.
Men det kanske är ett måste? Räcker det inte med att öka tiden mellan tillåtna sökningar?

Jag gissar att det bara är temporärt.

Ursprungligen av mrjean:

Jag gissar att det bara är temporärt.

Det gäller bara cirka 24-36 timmar från och med nu. Vi har inte råd med den hårdvara som krävs för att hålla igång forumet till 100% med våra normala funktioner - därför måste vi trimma sajten så hårt som möjligt.

Plus & Pro medlemmar har normal sökfunktionalitet.

  • Medlem
  • 2005-10-18 22:00
Ursprungligen av Björnström:

Det gäller bara cirka 24-36 timmar från och med nu. Vi har inte råd med den hårdvara som krävs för att hålla igång forumet till 100% med våra normala funktioner - därför måste vi trimma sajten så hårt som möjligt.

Plus & Pro medlemmar har normal sökfunktionalitet.

My bad. Läste slarvigt. Men det hade varit bra nu när jag skulle hjälpa min styvsyster med hennes nyinköpta och alldeles nyss havererade ibook...

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2005-10-18 22:43

@Torkel:

Ursprungligen av laax:

My bad. Läste slarvigt. Men det hade varit bra nu när jag skulle hjälpa min styvsyster med hennes nyinköpta och alldeles nyss havererade ibook...

Ursprungligen av theoo:

Hoppas jag inte låter alltför negativ... men ett forum utan en sökfunktion känns ganska oanvändbart.
Men det kanske är ett måste? Räcker det inte med att öka tiden mellan tillåtna sökningar?

Detta är endast ett utseende som kommer finnas under högt belastade dagar, så som när nya apple produkter släpps, så att 99mac förblir användbart under den tiden.

  • Oregistrerad
  • 2005-10-18 21:58

Är det inte lite tidigt att stänga av sökfunktionen redan ikväll - jag är också en "nya inlägg"-addict...

Ursprungligen av joakimk:

Är det inte lite tidigt att stänga av sökfunktionen redan ikväll - jag är också en "nya inlägg"-addict...

Jo, du har rätt. Sökfunktionen är påslagen igen men stängs av imorgon inför lanseringarna

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-10-18 21:39

Va rädd jag blev är jag inte fick upp Nya inlägg! Väntar med spänning...

  • Medlem
  • 2005-10-18 21:56

Ingen sökfunktion.

Hej då Björnström och 99mac. Det var trevligt att råkas.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-10-18 22:33
Ursprungligen av laax:

Ingen sökfunktion.

Hej då Björnström och 99mac. Det var trevligt att råkas.

laax,

Tagga ner!!

Björnström & co har ju tydligt skrivit varför de gör detta & deras strävan är att vi alla skall kunna följa morgondagens begivenheter.

Så snart det är över och vi kan luta oss tillbaka och begrunda vad Apple har kommit med denna gång, ja då är 99mac uppe & snurrar som vanligt igen!!

Väl mött,

-Torkel

P.s.

Dessutom finns sökfunktionen fortfarande för oss som är Pro/Plus-medlemmar, så om du anser att sökfunktionen är ett måste, så varför inte dega in och bli Pro/Plus-medlem du med!!

Det känns faktiskt som att sidorna laddas snabbare med det här temat.

Ursprungligen av Kristofer:

Det känns faktiskt som att sidorna laddas snabbare med det här temat.

Ja det är inte så konstigt - vi har tagit bort massor av querys från sidorna och alla annonser är borta.

Ska detta finnas som valbart även när det inte är något event?

(Ska pynta in min plus-avgift så fort det finns möjlighet till det )

Ursprungligen av Kristofer:

Ska detta finnas som valbart även när det inte är något event?

(Ska pynta in min plus-avgift så fort det finns möjlighet till det )

Det kommer ett ännu cleanare skin som Tobot tagit fram. Det är både blixtsnabbt och jäkligt snyggt - har inte sett något liknande för vBulletin tidigare.

Ursprungligen av Björnström:

Det kommer ett ännu cleanare skin som Tobot tagit fram.

Najs!

  • Medlem
  • 2005-10-18 22:54
Ursprungligen av TZW:

Najs!

Instämmer! Är det så här pro & plus ser ut? Det här skulle ju jag kunna tänka mig att se hela tiden...

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2005-10-18 22:26

Oki... Under lanseringarna kan man ju va utan sökfunktion

Gillar nya skinnet förresten!

Väldigt snyggt och rent användargränssnitt.

Gör Top Speed default skin!

Ursprungligen av Jon Adolfsson:

Gör Top Speed default skin!

Blir lite knepigt att överleva utan annonserna (som dock slöar ner sidorna). Ska fundera på någon vettig lösning.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-10-18 23:51
Ursprungligen av Björnström:

Blir lite knepigt att överleva utan annonserna (som dock slöar ner sidorna). Ska fundera på någon vettig lösning.

Martin,

Ligger annonserna på 99mac's servrar!?

Inte alla, va!?

Isåfall bör de väl inte beröra hastigheten 99mac...

-Torkel

Ursprungligen av Björnström:

Blir lite knepigt att överleva utan annonserna (som dock slöar ner sidorna). Ska fundera på någon vettig lösning.

Tänkte mer på designen i övrigt, tillbaka med annonserna så klart. Annonser i iframe slöar inte ner då de laddas separat från allt annat.

Bra!

Jag struntar i sök funktionen under "intensiva" dagar...bara man får nyheterna snabbt och bra.

Så jag säger BRA till att forumet bantas när man kan räkna mycket folk....

  • Medlem
  • Luleå
  • 2005-10-19 09:18

instämmer, nya utseendet är riktigt fint:-) hoppas det klarar hårdtestet i kväll:-D

Bevaka tråden