Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Project Builder & CVS

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2002-11-10 14:05

Har hitintills använt mig av TextEdit & Emacs vid "hackande" av kod. Eftersom jag har ganska många små snuttar av kod i C,Java & PHP så började jag för ett tag sedan utnyttja cvs för att hålla ordning på min kod. Nu har jag börjat att använda mig av ProjectBuilder istället. Ett problem där är att jag aldrig lyckas enabla CVS. Dvs menyvalen för CVS är alltid grått och jag kan inte göra några val. Visst jag kan ju alltid checka in och ut mina projekt från terminalen men hur gör man för att enabla CVS inuti Projectbuilder ? Någon som fått det att fungera ?

Jag använder CVS ibland med PB. För att få det att fungera får man importera projektet (med CVS) i terminalen. Sedan köra en "checkout" så man får projektet med CVS-katalogen. Öppnar man nu projektet i PB fungerar CVS. Tråkigt nog har jag endast fått det att fungera med projekt, inte med instaka filer som jag ofta har i java.

/fredrik

  • Medlem
  • 2002-11-11 23:00

>> Fredrik

Tackar! Precis så fungerar det...synd.. Skulle ha varit lite snyggare om man kunde importera projektet direkt ifrån Project Builder men man kan ju inte få allt...eller ?

Om din CVS server kör ssh måste du sätta shellvaribeln CVS_RSH till ssh...
Allra bäst funkar allt om du installerar
SSHPassKey.

För att köra CVS mot andra grejor än PB-projekt rekommenderar jag CVL från SenTe.

1
Bevaka tråden