Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Strejkande hårddisk

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-10-17 17:46

Jag har slut på idéer. Jag har en Powermac G4 2x867 och efter att ha slängt i en fabriks-ny extra intern hårddisk så ville den inte alls. Jag tog ur hårddisken men lyckas fortfarande inte komma längre än till blå bakgrund med spotlight-ikonen uppe till höger på en snutt grått och badbollen.

Jag tog ur den och la i den i en annan dator och som sekundär så funkar den fint, så jag har jobbat på det sättet idag, jobbigt dock med rättighetsproblem, men det är en annan historia.

Jag har på detta sätt kört Disk Utilitys och reparerat rättigheterna på den, men det hjälper inte. Jag tänkte starta om den och låta den snurra över natten, men jag betvivlar att det kommer hjälpa.

Nån som har någon idé? Måste jag ringa Mr Norton?

/Pontus

  • Medlem
  • 2005-10-18 11:17

Det låter som det är användarkontot som strular och inte disken, prova att
starta med shift intrycket för "säker start".
Och kolla om du kommer vidare
Annars kan du boota upp i "terminalläget" genom att hålla nere äpple+s
funkar det?

  • Oregistrerad
  • 2005-10-18 12:56

Jag formaterade en ny hårddisk och valde att kopiera över allt befintligt material från min gamla och det verkar vid en första check ha funkat utmärkt. Det tog en förmiddag men det var det värt.

Tack ändå!

  • Oregistrerad
  • 2005-10-18 14:23

Jag ryckte sen ur min gamla dator vid omstart och fick exakt samma problem med den nya. Startade som du sa med shiftknappen, sängde av alla min startobjekt (några jag inte kände igen som jag inte lagt där) och nu verkar det funka igen.

Så tack igen!

1
Bevaka tråden