Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Test av iPod nano i Plus ikväll 17 okt 05

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Munkedal
  • 2005-10-17 18:42

Ikväll testar Sverker mp3 spelar i Plus på SVT1 kl 21.00

Enligt bilden på SVT sida om Plus är en iPod nano med i testet. Otroligt vad de andra mp3 spelarna ser plottringa och svårnavigerande ut med en massa knappar jämnfört med iPod nano.

Ska bli intressant att se vad som sägs.

  • Medlem
  • Harestad
  • 2005-10-17 21:12

Nån som bandar? Har inte möjlighet att kolla.

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2005-10-17 21:19

http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=7856&a=470151

Du kan också se programet via nätet, länk finns på sidan.

Fy f-n vad Sverker är jobbig.

Och då tänker jag rent allmänt.

  • Oregistrerad
  • 2005-10-17 21:29

Nä de va väll inget höjdartest...

  • Oregistrerad
  • 2005-10-17 21:38

Vad skall man säga om den här texten då?:

"Det är dessutom praktiskt om man kan ansluta spelaren till datorn utan att behöva installera någon speciell programvara i datorn. Då kan du plugga i din spelare på jobbet eller hos en kompis för att få några nya låtar eller dela med dig av det du har i spelaren."

Tror inte att skivbolagen uppskattar den här funktionen, trots att den finns på flertalet mp3-spelare. Plus uppmanar till lagbrott. :eek:

Ursprungligen av Schuckert:

Vad skall man säga om den här texten då?:

"Det är dessutom praktiskt om man kan ansluta spelaren till datorn utan att behöva installera någon speciell programvara i datorn. Då kan du plugga i din spelare på jobbet eller hos en kompis för att få några nya låtar eller dela med dig av det du har i spelaren."

Tror inte att skivbolagen uppskattar den här funktionen, trots att den finns på flertalet mp3-spelare. Plus uppmanar till lagbrott. :eek:

Den texten antyder inte att det rör sig om copyright-material, utan det kan vara egenproducerade låtar likväl, nog för att scenariot inte är vanligt, men det finns den typen av fildelning också.

  • Oregistrerad
  • 2005-10-19 09:42
Ursprungligen av Geequed:

Den texten antyder inte att det rör sig om copyright-material, utan det kan vara egenproducerade låtar likväl, nog för att scenariot inte är vanligt, men det finns den typen av fildelning också.

Jag skulle nog vilja hävda att det är tvärtom; att "få med sig nya låtar från kompisen" knappast innebär hans egentillverkade musik utan vanlig "köpemusik". Testet är ju riktat till vanliga konsumenter och där är ju en försvinnande bråkdel musikproducerande.

Vad jag i grund och botten menar är att Apple tog sitt ansvar och satte gräns. Den hamnade på rätt sida upphovsrätten när det gäller kopiering till och från enheten (iPod:en)

  • Oregistrerad
  • 2005-10-17 21:42

Äh, den funktionen finns i typ alla mp3-spelare, mycket enklare än iPod där man får rota i konstiga strukturer eller använda tredjepartsprogram för att komma åt _sina egna_ låtar. Om jag lägger in låtar i en spelare ska jag självklart kunna kopiera tillbaka dem till min dator, eller till en annan dator, som säkerhetskopia, eller för att ha två bibliotek (om man har en stationär och en bärbar t.ex.).

För övrigt tycker jag Plus och Sverker är bra.

Ska det vara så!

  • Medlem
  • Munkedal
  • 2005-10-17 22:06

Det var inte mycket till test.
Men Apple hade ju en iPod i varje kategori.:)

Förutom i den kategori där gästen sjävl köpt spelarna över internet och tagit med sig.

  • Oregistrerad
  • 2005-10-19 13:40

Äh, de skapade mest irritation när de "tvingade" folk att ladda ner ett gratisprogram som gör det man har full rätt till - att kopiera tillbaka sin egen musik.

Det är inte "din" musik. Du äger rätten att lyssna på den, men du "äger" inte musiken.

  • Oregistrerad
  • 2005-10-19 21:03

Å andra sidan, äger jag en CD-skiva anser jag mig ha rätt att kunna lyssna på den när och var jag vill, även om jag rippat den till min dator och iPod, och då ska jag självklart kunna flytta den skivan från en dator till en annan jag förfogar över, utan att behöva rippa den igen.

  • Oregistrerad
  • 2005-10-19 23:25

Visst är det min musik! Om jag köper en skiva äger jag den och likaså representationen av låtarna (i t.ex. mp3-format). Sen kan jag ju även ha musik som jag själv skapat som jag lagt in på min iPod, men det är en annan femma.

Apple ska enbart skita i vad jag använder min iPod till och Sverker ska stå på konsumentens sida. Vad är det för jävla argument!? "kapitalet blir nog inte så glada om gemene man lkan använda sina prylar hur man vill, så därför bortses från vissa nackdelar trots att andra spelare funkar bättre på just den pukten" Ska Sverker ta hänsyn till det? Va!? Ska det vara så? Nej, ner i papperskorgen med den åsikten.

1
Bevaka tråden