Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Något bra SQL verktyg

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Finns det något bra SQL verktyg för Mac, jag har provat lite olika men jag är inte riktigt nöjd.

Programmet skall underlätta vid hantering av framförallt MySQL databaser mot en remote server.

Jag har provat MacSQL, men det var så instabilt.

Några bra tips?

Vilka rättigheter har du på servern där MySQL rullar? Egen server eller webhotell? Om du kan/får administrera MySQL själv (via SSH tex) eller om du är bundis med webbhotellet så tycker jag du ska försöka få phpWizard installerat. Riktigt bra, webb-baserat verktyg för att administrera en hel MySQL-server eller bara en enskild databas.
Jag kör phpWizard på en server som jag har fulla rättigheter på (egen) och med lätthet ge andra access till exakt det som de behöver. Dvs de använder phpWizard men har begränsade rättigheter.

// Korrigering. phpMyAdmin heter det givetvis. PhpWizard heter de som utvecklar. Jag får skylla på den sena timmen ...

[ 29-11-2001: Meddelandet ändrat av: Massebasse ]

Jo, jag har en egen server så jag ska ta och testa PHPwizard, tack för tipset.

Men om jag hade ett webbhotell, finns det något bra verktyg för sånt?

phpMyAdmin är riktigt bra. Gratis är det också.

Vill du ha ett admin verktyg i Finder kan jag rekommendera eSuite4X 2.0.
4X SQL Manager heter programmet.

Jag önskar jag hade en URL att ge dig men den har jag slarvat bort...

Gå till www.versiontracker.com och sök på SQL. Där finns några olika alternativ som kanske passar(?).

1
Bevaka tråden