Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

eyeTV fungerar inte på iMac G5

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-10-16 20:52

Hej.
Jag har skaffat mig en eyeTV T2, är mycket liten och praktisk. Jag insallerade programvaran på min iBook G4, tryckte i den, hittade kanalerna och sedan var det bara och köra. Fin kvalitet dessutom. Sedan ville jag koppla in den till min iMac G5, jag gjorde samma procedur som på iBooken. Men när jag körde igång programmet så hackade bilden rejält, ibland stod det "no signal or encrypted", jag har provat installera om programmet och startat om det ett antal gånger utan resultat. Sedan kopplade jag in den till min iBook och det fungerade perfekt!
Någon som haft liknande problem?

Byt USB/FireWire-kontakt. Oförklarligt, men det har hjälpt mig flera gånger vid olika kombinationer av Macar och EyeTV

  • Medlem
  • 2005-10-16 21:02
Ursprungligen av Olav Rust:

Byt USB/FireWire-kontakt. Oförklarligt, men det har hjälpt mig flera gånger vid olika kombinationer av Macar och EyeTV

Konstigt, jag har provat byta USB-kontakt ett flertal gånger..

  • Medlem
  • 2005-10-16 22:21

Ingen som har något annat tips?

1. Kasta EyeTVs inställningsfil
2. Koppla ur USB-kabeln även ur EyeTV
3. Starta om din iMac
4. Prova att koppla bort andra USB-enheter och koppla in EyeTV på nytt, kanske värt att prova en annan kabel också

Jag har haft ungefär samma problem som du flera gånger, och hittills alltid löst det.
Man ska inte utesluta att din EyeTV är skadad eller trasig, men man bör inte självklart börja med felsökning där.

  • Medlem
  • 2005-10-16 22:35
Ursprungligen av Olav Rust:

1. Kasta EyeTVs inställningsfil
2. Koppla ur USB-kabeln även ur EyeTV
3. Starta om din iMac
4. Prova att koppla bort andra USB-enheter och koppla in EyeTV på nytt, kanske värt att prova en annan kabel också

Jag har haft ungefär samma problem som du flera gånger, och hittills alltid löst det.
Man ska inte utesluta att din EyeTV är skadad eller trasig, men man bör inte självklart börja med felsökning där.

Tack.
Hur hitatr jag EYE tvs inställningsfil?

Filen heter: com.elgato.eyetv.plist
och finns i Preferences i ditt personliga Bibliotek

  • Medlem
  • 2005-10-16 22:55

Nu har jag provat allt utan resultat. Man börjar bli lite små irriterad..

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-10-17 08:53

Jag hade liknande problem tills jag kom på att det var den externa Firewire disken som på något sätt störde ut EyeTV. När jag stängde av den så flöt det på. Dock fungerar det bra med min 2.5 tums disk som hämtar ström ifrån Firewire porten. Dock inte 3.5 tum som har egen strömförsörjning.

  • Medlem
  • 2005-10-17 17:28

Jag har provat ta ut allt, till och med tangentbord och mus men fortfarande samma dåliga bild.

  • Medlem
  • 2005-10-24 15:07

Väcker upp diskussionen igen, har inte fått min eyeTv att fungera till min iMac G5. Det känns som jag provat allt... Har även kopplat den till en Mac Mini och det fungerade utmärkt. Är det kanske fel på den ändå?

Henke, har du testat att reparera behörigheterna på iMacen?

Tycker det helt enkelt låter som att mottagaren får en för dålig signal. Har du den på exakt samma ställe när du har den kopplat till iBooken som till iMacen?

/M

  • Medlem
  • 2005-10-24 18:22
Ursprungligen av Martin Belak:

Tycker det helt enkelt låter som att mottagaren får en för dålig signal. Har du den på exakt samma ställe när du har den kopplat till iBooken som till iMacen?

/M

Jag kör med sladd in i TV-jacket i båda fallen, med antennen lyckas jag aldrig få signal.

Ok, då är det inte signalen. Kan det vara att du ansluter den till USB-porten på tangentbordet, istället för USB-porten på baksidan av datorn? Testa alla portar, testa olika kablar.

/M

  • Medlem
  • 2005-10-24 19:52
Ursprungligen av Martin Belak:

Ok, då är det inte signalen. Kan det vara att du ansluter den till USB-porten på tangentbordet, istället för USB-porten på baksidan av datorn? Testa alla portar, testa olika kablar.

/M

Jag ansluter den till portarna på baksidan av datorn, den fungerar inte att koppla till USB 1.1 portar..

1
Bevaka tråden