Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sidan funkar inte på PC

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2002-08-26 15:47

Hej, har hållt på och pulat med en sida i dreamweaver och märker nu när jag kollar på den på en PC så funkar inte scripten!

Själv kan jag knappt någonting om vare sig html eller javascript så jag undrar om någon hade något tips.
titta här

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2002-08-26 16:16

Vad är det som inte funkar?

  • Oregistrerad
  • 2002-08-26 16:40

inte så konstigt då dreamweavers script ofta är för korta och bara funkar med vissa browsers. Antingen så skaffar du javascript som är mer komplexa genom olika siter på nätet, eller så byt till Adobe GoLive...

Eller bygg inte så väldigt "designade" siter. /Ola
P.S. Det är inget fel på Dreamweaver. Sådetså..

  • Oregistrerad
  • 2002-08-26 17:45
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Taz_1999:
Eller bygg inte så väldigt "designade" siter. /Ola
P.S. Det är inget fel på Dreamweaver. Sådetså..

Jag upplever Dreamweaver som ett halväfrigt verktyg. bryr man sig inte om de medförljande javascripten så är det ok. upplever GoLive betydligt bättre av de två... Speciellt nu när GoLive fullt stödjer W3...

Fast man skall ju köra bBedit om man vill ha full koll!

  • Oregistrerad
  • 2002-08-26 19:25

Det som tydligen inte funkar på PC i IE 6 är "åkningen" som uppstår när man väljer ett menyval. Scriptet som jag använder är inte från dreamweaver utan ifrån en sida (kommer inte ihåg vilken). Ska testa och byta ut det ...
Vad tycker ni annars om sidan, ville göra den enkel, har jag lyckats?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2002-08-27 09:15
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: PalleLindq:
Det som tydligen inte funkar på PC i IE 6 är "åkningen" som uppstår när man väljer ett menyval. Scriptet som jag använder är inte från dreamweaver utan ifrån en sida (kommer inte ihåg vilken). Ska testa och byta ut det ...
Vad tycker ni annars om sidan, ville göra den enkel, har jag lyckats?

Det är inget fel på dreamweaver. Om du med åkning menar javascript-animation så går det att göra i dreamweaver(beroende på version).

Annars tycker jag att den är enkel och fin
Startbilden är väldigt stor, den skulle du kunna klippa till och centrera med HTML istället.

  • Medlem
  • 2002-08-27 09:59

Sidan ser trevlig ut, men innehåller väldigt lite. Det kanske du inte råder över, men åtta bilder, inga referenser och knappt någon information, ger inte så mycket. Det står att Cecilia är illustratör, men inga bevis för påståendet finns.

Jag tycker siten måste bli fyra till fem gånger så stor för att börja kännas det minsta intressant.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: PalleLindq:
Det som tydligen inte funkar på PC i IE 6 är "åkningen" som uppstår när man väljer ett menyval. Scriptet som jag använder är inte från dreamweaver utan ifrån en sida (kommer inte ihåg vilken). Ska testa och byta ut det ...
Vad tycker ni annars om sidan, ville göra den enkel, har jag lyckats?

Tyvärr så har internet explorer för windows dåligt CSS stöd så det kan vara därför det strular. Oftast får man pröva sig fram. Det mest frustrerande är att IE inte klarar av fixerade bakgrundsbilder för andra objekt än body{}. Skräp.

Ciryon

1
Bevaka tråden