Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tips på minnen till iMac G5 rev B.

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Umeå
  • 2005-10-15 13:22

Hej

Jag sitter här med min 2,0 GHz iMac G5 som jag köpte i juni. Det är min första mac, och jag är hur nöjd som helst. Kan inte se mig själv byta tillbaka till PC med Windows igen. Dock har jag ett par frågor:

Jag beställde datorn med 1GB i RAM (2 moduler), men jag börjar bli sugen på att uppgradera till 2GB. Därför undrar jag vilka minnen som sitter i den och vart man kan få tag i bra och billiga minnen. Det behöver inte vara de absolut billigaste, men jag känner inte för att betala överpris för dessa på Apple store. Jag har förresten försökt kolla på Apples sida och ta reda på vilka minnen jag ska ha, men eftersom jag aldrig någonsin köpt minnen eller några andra komponenter förut så är det ganska förvirrande. Så jag skulle bli väldigt glad om någon vänlig själv kan hjälpa mig med detta.

Förmodligen är det billigaste sättet för mig att beställa minnen genom UMDAC (datorbutik och IT-support för studenter här i Umeå), men eftersom jag inte är säker på vilka minnen jag ska ha så kan jag inte jämföra med andra butiker.

Till sist är jag lite nyfiken på hur mycket RAM man kan ha i den, har fått för mig att det är 2GB. Kollade alldeles nyss, men vad jag kan se så finns bara information om den nya iMacen.

Din dator använder minnen av typen "PC3200 DDR".

Den informationen, och mycket annat, kan du hitta på Apple-History.com. Där finns all information om alla Apple-modeller - vilket minne de använder, vilket grafikkort de har, vilka portar de har, vilket operativsystem som krävs, när modellen började och slutade tillverkas, osv osv osv

Här är en länk direkt till "din" dator:
Apple-History, iMac G5 mid 2005

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Här är en länk direkt till "din" dator:
Apple-History, iMac G5 mid 2005

Men jag hittade faktiskt ett fel på den sidan nu. Där står att iMacen använder en ATA-100-buss till hårddisken. Det är fel. Den har Serial-ATA.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2005-10-17 17:55

Tack så mycket, ska komma ihåg den där länken.

1
Bevaka tråden