Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köpte FireSmart chassi - fick ProTools-ångest!

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

[rant]

Jag har letat ett bra tag efter en extern FW-hdd.

Den skulle uppfylla följande krav:
ProTools-kompatibel (Oxford 911 chip, 7200varv/minut)
Tyst.
Tyst!
Och TYST!
Inte ful. Den ska faktiskt stå bredvid en iMac G4.

Klampade in på Macoteket (Linköping) idag (igår egentligen) och skaffade ett FireSmart-chassi och en Maxtor-disk. So far, so well. Kom hem och skruvade ihop den. Inga problem. Kollade mejl och till min förfasan hittade jag ett länge väntat svar från Macoteket där man kunde läsa att man minsann de senaste månaderna hade haft ett Genesys-chip i sina diskar. OBS: ALLTSÅ INTE ETT OXFORD 911.

FIRESMART HAR

INTE OXFORD 911!

Jag är väl förmodligen största klanten i dramat, i butiken visste de SÅKLART inte vilket chip som satt i chassit. Jag tror att de flesta som kör ProTools vet hur det känns att hela ens liv står och faller med vilket chipset man använder Förmodligen 745 spänn i sjön. Kul.

Så, har Speedmania fortfarande Oxford 911 i sina chassin? Kanske måste lägga en beställning snart.

[/rant]

Notera bästa Aftonbladet-upplägg.

Jag skulle tro att speedmania köra med Oxford chipset i sina chassin.
Jag har också letat efter ett HD-kabinett med Oxford chipset och det verkar inte finnas så mycket att välja på, i alla fall om man håller sig till internetbutiker inom Sverige.
Jag funderar på att beställa detta kabinett: http://www.inwarehouse.se/productDetail.aspx?Id=e789872&ReferId=3
Jag skickade ett mail till supporten på Deltaco som är distributör och dom bekräftade att det var Oxford 911 chipset i det kabinettet. Man kan köpa detta kabinett från ett flertal andra butiker också.
Det kabinett som du köpte från Macoteket måste du väl kunna lämna tillbaka?

  • Oregistrerad
  • 2005-10-17 23:07

Förklara för mig som inte så beläst på ämnet olika fw-chipsets, vad man kan få för problem? Jag kör på en LaCie d2-disk nu och den är ok. Dessutom rekommenderas den till ljudingenjörsstudenterna på pite musikhögskola där jag pluggar radio...

Ahh.. jag bytte in den idag. Nemas problemas.

Deltaco-kabinettet verkar ju ganska intressant. Men det lutar faktiskt åt Speedmania. Förmodligen Desktop men kanske UltraCool.

JonesH:
Efter en del efterforskningar verkar det som att en del har problem med att t.ex. att kunna boota från en extern enhet med vissa chipset. Oxford 911 verkar helt enkelt vara det mest kompatibla alternativet. Sedan varför Digi rekommenderar det för PT LE vet jag inte exakt. LaCie d2 verkar najs men den är också lite dyr. Jag kan inte hosta upp 2400 i nuläget. Min smärtgräns går vid 1500... Kör man ProTools i någon form får man så mycket att oroa sig för, jag satsar helst på ett säkert kort.

1
Bevaka tråden