Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Passningstid med DVD läge?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-10-13 22:40

Sådär! Ut och flyga ska man och ni kan ju haja att Powrbooken ska med. Kom på den briljanta idén att kolla på en skön rulle på Powerbooken under flygningen. Men!...

Hur är det med batteritiden när man kör dvd? Jag menar att ha 2,5h känns ju sådär liksom. O extra batteri är det ju inte tal om att inhandla.

Så är det någon som har nå bra förslag?

Edit: Kanske ska tilläggas att jag sitter på en 15" Combodrive Powerbook G4 som är halvåret gammalt.

  • Oregistrerad
  • 2005-10-13 22:58

drar du ner kontrasten och ljudet kan du nog få uppemot 3,5 h, det är iaf det jag har kommit upp till. Hade dock filmen på hdd:n vilket kanske sparar på batteriet bättre. Har 12" men det borde ju inte skilja allt för mkt.

  • Oregistrerad
  • 2005-10-14 21:14

Helvete då.. Jag som tänkte plöja igenom 5-timmars versionen av Fanny & Alexander på resan dit...

  • Oregistrerad
  • 2005-10-14 22:41
Ursprungligen av Ian.C:

Helvete då.. Jag som tänkte plöja igenom 5-timmars versionen av Fanny & Alexander på resan dit...

fem timmar kommer man väl inte ens upp i med vanligt användande? Men om du flyger på lite nya plan kan det finnas ett uttag för laddare, snacka med flygbolaget. Annars finns det nog inte så mkt att göra förutom ett extra batteri.

och dom har såklart inte möjlighet att koppla in laddaren i planet? surt

  • Oregistrerad
  • 2005-10-14 22:13

Max två timmar räckte min iBook med DVD-uppspelning och normal ljusstyrka.

  • Oregistrerad
  • 2005-10-16 15:23

Jag ser slaget som förlorat och har köpt två böcker istället. Men tack för tipsen!

1
Bevaka tråden