Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nya Apple USB modem till iBook 1999?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Munkedal
  • 2005-10-14 19:16

Eftersom nya iMac inte kommer med inbyggt modem, har Apple släppt Apple USB modem.

Någon som vet om det fungerar med en iBook från 1999?

Eller kräver det USB2?

Har Gogglat och tittat på Apples sida men kunde inte hittat något om viken version av USB modemet använder.

  • Medlem
  • Lund
  • 2005-10-14 19:41

Genom bara att gissa så tror jag att sanolikheten är hög att det kommer fungera utan problem.

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2005-10-15 17:53

Varför i hela världen skulle ett V.90/V.92 modem använda USB2?

  • Medlem
  • Munkedal
  • 2005-10-15 18:49

Inte vet jag.

Men modemet kanske bara har USB2 för det är tänkt att det ska användas till nya iMac. Därav min fråga.

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2005-10-15 18:51

USB2-enheter fungerar med USB1 bara att dom bara går med USB1-hastighet. Det gäller alla USB2-enheter.

  • Medlem
  • Munkedal
  • 2005-10-16 19:52
Ursprungligen av xtimmyx:

USB2-enheter fungerar med USB1 bara att dom bara går med USB1-hastighet. Det gäller alla USB2-enheter.

Tack, aha är det så det fungerar. Då är det bara att hoppas att Apple börjar att sälja modemet löst också och inte bara som tillbehör till iMacen.

Ja, är det nån sett lyckats hitta nåt riktigt artikelnummer på modemet? Jag hittar iaf inget på apple-sidorna. Jag behöver ett snarast...

  • Medlem
  • Munkedal
  • 2005-11-17 21:06
Ursprungligen av Tobbe Sunesson:

Ja, är det nån sett lyckats hitta nåt riktigt artikelnummer på modemet? Jag hittar iaf inget på apple-sidorna. Jag behöver ett snarast...

Om du inte har sett det så, finns modemet nu att köpa från AppleStore sök på "usb modem" och det blir den första träffen.
Jag ska själv beställa ett till iBooken.

Såg precis att det kräver Mac OS X 10.4.3 eller senare

1
Bevaka tråden