Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bulkmail och hotmail

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-10-14 08:59

Jag har en sajt med över 20.000 medlemmar. Nu försöker jag skicka ut ett newsletter till medlemmarna med MaxBulk Mailer. Nu verkar det som om hotmail stoppar alla mail i skräppost mappen just från det programmet.

Mailet är plain text/HTML

Däremot så tycker tydligen inte hotmail att mail skickat från Apples Mail.app är SPAM. SÅ,, jag söker nu ett bulkmail program som kan använda sig av just Mail.app för att skicka mailen. Eller andra bra tips

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2005-10-14 10:20

Tror inte du kan skicka mer än väldigt enkla html mail med Mail.app och som du gör i själva programmet. Men bulkmail ska det väl klara, lite beroende på hur många mottagare du egentligen har. Det är ju bara att du sätter dig själv som riktig mottagare och sedan alla andra som BCC.

Vill du göra mer komplicerad html (som en webbsida) så kan du använda Entourage (instruktion här: http://www.proformica.com/bulkmail.shtml ), eller prova på en ganska billig online-tjänst: http://www.mailchimp.com/

Alternativt gör du en HTML-sida du lägger upp på en webbserver, öppnar Safari och väljer "Skicka sidans innehåll" från Arkiv-menyn. Sidan öppnas nu med bilder och allt Mail.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2005-10-14 11:44
Ursprungligen av Christofer:

Alternativt gör du en HTML-sida du lägger upp på en webbserver, öppnar Safari och väljer "Skicka sidans innehåll" från Arkiv-menyn. Sidan öppnas nu med bilder och allt Mail.

Hade ingen aning om den där funktione eftersom jag aldrig använt Mail mer än nån enstaka gång. Funkade ju otroligt bra.
Men vad är detta+ Kan man inte skicka mail med BCC utom till sig själv??? Vilket fiasko!

Lugn i stormen... BCC är dold kopia va? Du aktiverar adressfältet Dold kopia i menyn Innehåll.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2005-10-14 12:15
Ursprungligen av Anders Täpp:

Lugn i stormen... BCC är dold kopia va? Du aktiverar adressfältet Dold kopia i menyn Innehåll.

Tack. Trodde inte mina ögon förut.
Jo, BCC betyder "Blind Carbon Copy". Dom som får mailet ser inte att det skickats till (andra) BCC-mottagare.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-10-14 18:14

Hmm, tror att hotmail ser ändå att det är några tusen BCC adresser och tar det som SPAM??? Sen bör man sända mailet som plain text/HTML så att mail klienter som inte vill läsa HTML kan läsa text bara.

1
Bevaka tråden