Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Lacie?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ska köpa ny(a) skärm nu och har sneglat på Lacie 319 &321! Någon som tetat dessa skärmar eller vet vart det finns recensioner? (svenska/engelska)
Behöver man 1600*1200 eller räcker det med 1280*1024? Sitter med en Apple 17" 1280*1024 och den har problem att visa detaljer från min D2x fast det kanske bara beror på att skärmen har några år på nacken?

Ingen som har en aning om dessa skärmar?

  • Medlem
  • International user
  • 2005-10-13 22:45
Ursprungligen av thefinger:

Ingen som har en aning om dessa skärmar?

Jag har aldrig använt någon av skärmarna du letar efter och vet inget om dem, men hittade länkarna nedan. Det finns säkert ännu mer att läsa via t ex. Google, förutom då LaCies egna webbplats. Håll tillgodo, thefinger.

LaCie 319 (cnet.com)

LaCie 321 (Computer Shopper)

LaCie 321 (cnet.com)

LaCie 321 (toms hardware)

Lacie 321 (Svenska Fotografers Förbund)

LaCie Sverige

Råd vid köp av bildskärm (Testvinnare.se)

  • Medlem
  • Umeå
  • 2005-10-14 10:28

LaCie 321

Jag kan rekomendera LaCie 321, jag har en sådan sedan i februari och är helnöjd. Min gamla crt-skärm hade fått magnetfältstörningar (den störde sig själv) så det var fruktansvärt uttröttande för ögonen att jobba med den.
Jag tittade på olika kallibrerbara tft-skärmar och jämförde kvalitén. I början trodde jag att en Apple Cinema skulle passa bra men den höll inte måttet. Jag jobbar med illustrationer och upptäckte att toningar inom vissa färgfält skapade randningar på de flesta tft-skärmarna. De enda två skärmar jag såg som klarade av omfånget var Nec spektraview och LaCie 321, dessutom var LaCie ca 6500:- billigare. Extriört ser skärmarna lika ut, bara logon avviker. Vad som skiljer i övrigt vet jag inte men jag kunde inte själv se någon skillnad mellan skärmarna när jag jämförde med samma bild.

1
Bevaka tråden