Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skickar Apple nya "Tassar"?

Tråden skapades och har fått 19 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2005-10-09 12:20

Hej hallå och allt det där.

Någon som har erfarenhet av om Apple skickar nya "Tassar" till ibookar?

En av mina har nämligen ramlat bort, vet att åtminstone Dell skickar ut till sina bärbara om dom saknas.

Någon som vet hur det är med Apple?

Mig veterligten får du köpa dem från Apple. Kostade sist jag hade koll runt 150 kr.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2005-10-09 12:44

Du kan annars köpa "tassar" för 10kr på ikea och klippa till så de blir lika små...

Du kan göra egna tassar av gummi, gjorde det till min Pismo jag hade innan.
Vi använde oss av hammare+hålslagare?-kan inte verktyg så bra+tillräcligt tjock gummimatta.
Glöm inte att göra rent med rödsprit under datorn innan du limmar på den bara.

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2005-10-09 13:53
Ursprungligen av apple4ever:

Du kan göra egna tassar av gummi, gjorde det till min Pismo jag hade innan.
Vi använde oss av hammare+hålslagare?-kan inte verktyg så bra+tillräcligt tjock gummimatta.
Glöm inte att göra rent med rödsprit under datorn innan du limmar på den bara.

Annorlunda på iBooken tror jag, är ju små hårda gummipluttar som har hakar som hakar i metall-hakar på undersidan av ibooken.

Skulle också behöva ett par nya "tassar"...min dotters iBook saknar en, och vad jag ser så är det inte fel att ha någon i reserv (på min gamla iBook tappade jag två!), men 150 pix!!!!!! Magstarkt...

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2005-10-09 14:13

Tycker jag definitivt, vafan, det är en del som Ska sitta på datorn under hela dess livslängd. Jag har haft min iBook i lite mer än en månad och den har redan ramlat bort, jävligt kasst.

Fast den sitter ju fast där nu, hittade den igen, fick sätta fast den med kludd/häftmassa

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-10-09 18:32

Jag råkade skruva sönder plastbrickan som är under "tassen". Den borde man väl kunna beställa också?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2005-10-09 21:23

Det finns en annan tråd på 99mac om tassar - sök och du skall leta...

har frågat på macoteket. de hade inte dom inne när jag var där i våras, så det existerar iaf nya på macaffärer..

150 spänn för fyra gummitassar som snart lossnar igen, hm, inte väldigt billigt direkt. Tyvärr finns samma problem även på många stationära. Gamla 7/8/9000-serien har svarta gummiklossar, och de lossnar också.

Här är en diskussion på MacWorlds forum:

http://forum.macworld.se/index.php?showtopic=22061

Ta inte mitt pris för sanning det kan ha ändrats, jag kommer ihåg att det var orealistiskt dyrt för 4 tassar bara...

Jag blev av med tre "fötter" på min förra iBook. Köpte en förpackning med transparanta självhäftande gummifötter på Cleas Ohlson för någon tia. De sitter ganska bra och är nästan helt osynliga. Jag satte dit några extra vilket gör att det inte spelar lika stor roll om någon ramlar av. Tror att det var 3M som tillverkar dom.

Var hittar jag "tassar" på Apple Store? Finns ju ingenstans

Senast redigerat 2005-12-05 09:17
  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2005-12-05 12:12
Ursprungligen av ru4real?:

Var hittar jag "tassar" på Apple Store? Finns ju ingenstans

Finns på ebay..

Jag har gått över till LiquiSole för tassar, använde det till Pismon. Snyggt, starkt och behagligt, bättre än originaltassarna, om man bara är lite försiktig när man lägger på det! Finns på Clas Olsson.

  • Oregistrerad
  • 2005-12-05 14:17

De finns inte På Apple Store såvitt jag vet.
Tror tekniska avdelningen kan sända ut dom till avgift.

  • Medlem
  • Nyköping
  • 2005-12-05 15:07

Om du fortfarande har garanti på datorn brukar de skicka ut nya tassar med ett häftigt superlim.
Åtminstone gjorde de det till mig på en PB G4.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-12-05 19:44

Senaste priset från Apple: 207:-, sug på det!

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-12-14 01:01

På min gamla ibook ramlade tassarna bort lite nu och då. Men Apple skickade nya under garantitiden. Utbytestassarna sitter dessutom bättre.

1
Bevaka tråden