Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur aktivera styrplatta efter OS X-installation?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag använde Carbon Copy Cloner och "klonade" ett redan befintligt installerat emac-system på en ibook.

Allting fungerar klockrent rent mjukvarumässigt, förutom en sak. Och det är att styrplattan på ibooken inte fungerar och det beror ju på att en emac inte har en styrplatta.

iBooken påstår att det inte finns någon styrplatta installerad på denna ibook, och min fråga är då:

Går det, i efterhand, att på något sätt installera eller aktivera musplattan? Eller är ominstallation ett måste?

Detta är väl inte direkt svaret du söker, men om du inte får det att fungera så testa att formatera om iBooken och används Apples funktion för att dra över data från en annan mac via Firewire under installationen. Jag har upplevt att den funktionen är stabil och du får ett system som är anpassad för din iBook.

Ursprungligen av Adrian B:

Detta är väl inte direkt svaret du söker, men om du inte får det att fungera så testa att formatera om iBooken och används Apples funktion för att dra över data från en annan mac via Firewire under installationen. Jag har upplevt att den funktionen är stabil och du får ett system som är anpassad för din iBook.

Jo, det blir nog så att jag gör en customized ibook-version och klonar, var bara lat och hoppades att allt skulle funka direkt med Emac-installationen. Det är 30 ibooks som ska installeras.....
Fast CCC gillar jag bättre än Apple's egna variant.

1
Bevaka tråden