Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

122 miljoner!

Tråden skapades och har fått 32 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Skänninge
  • 2005-10-08 21:41

Rekordvinst på Lotto i helgen.

Vad sjuttan skulle man göra med så mycket pengar? Sluta jobba? Köpa Mac-prylar?

Ursprungligen av Clas:

Rekordvinst på Lotto i helgen.

Vad sjuttan skulle man göra med så mycket pengar? Sluta jobba? Köpa Mac-prylar?

Ge 25% till mig?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-10-08 22:44

Operera ögonen, resa till Japan, Island, NY och Vegas och köpa en 4:a någonstans i Stockholm. Skulle såklart se till att mina föräldrar slapp de sista åren innan pension.

Ursprungligen av acke:

Skulle såklart se till att mina föräldrar slapp de sista åren innan pension.

Eehh...skulle du whacka dem?

satsa på alla sjuka projekt man aldrig trott kunde bli nåt och bara ha det skönt. Kanske flytta nånstans man alltid velat bo och skaffa en sjysst lägenhet. Alltid ha den fetaste Macen såklart.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-10-09 00:30

Jag skulle börja donera till alla ställen man velat donera till genom åren.
Massor av sharewaremakare, forum, webbplatser, communities och andra tjänster som man har använt genom åren ...

Jag tror att man ganska snabbt skulle behöva bygga upp en ny vardag faktiskt - att ha så mycket pengar skulle nog leda till en massa konstiga problem annars. Det är MÅNGA som bränner pengarna på nolltid oavsett hur mycket pengar dom vunnit.

För den som börjar leva riktigt lyxliv och inte har några intäkter (dvs man investerar inte pengarna utan bara shoppar etc) tror jag att man skulle kunna bränna rätt mycket direkt. Fet Lambo och en Maybach, stor villa i Danderyd och semesterhus på Rivieran och på Bali, stor motorbåt och där har man redan gjort av med 40 miljoner

Har man så mycket pengar har man råd att tänka globalt - då skulle jag nog titta på var jag egentligen vill bo och kanske skaffa ett par mindre hem spridda på platser jag gillar och sedan studsa runt efter humör och väder. Antagligen skulle man starta en massa projekt och bränna alla pengar på 10år, men tänk vad kul att ha fått chansen!

Ursprungligen av Björnström:

men tänk vad kul att ha fått chansen!

Jo kanske kul att få chansen, men jag skulle inte vilja ha så mycket pengar.

EDIT: Eller jo det skulle jag vilja, men inte att vinna så mycket pengar.

  • Medlem
  • Svedala
  • 2005-10-09 15:13

Köpa Microsoft och lägga ner det... fast 122 miljoner kanske inte räcker så långt på den fronten.

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2005-10-09 15:40

Köpa cigarrer. Ännu finare, fetare, grövre, längre, rökigare............

Ursprungligen av Le:

Köpa cigarrer. Ännu finare, fetare, grövre, längre, rökigare............

För dom pengarna är du långt bortom gränsen för lungcancer min vän

Köpa en Hasselblad H1 med PhaseOne P45, några feta ProFoto-blixtar, en fet PowerMac, en Mini Cooper och en hyffsat stor lägenhet i Stockholm. Skaffa någon som kan investera de resterande 121 miljonerna åt mig. Glömma bort dem, och fortsätta använda no-name jeans och t-shirt.

Bli heltidsalkis och låta någon investera pengarna åt mig.
Bygga ett hus med en massa lönndörrar i.
Köpa en lamborghini gallardo och en porsche cayenne turbo. Och en saab 9-5 hirsch.

Skulle du verkligen köra din Saab 9-5:a när du har en Gallardo och en Cayenne Turbo?

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2005-10-09 17:54

Lägga ett bud på Ingvar Kamprads gamla 240?!

Ursprungligen av Björnström:

Skulle du verkligen köra din Saab 9-5:a när du har en Gallardo och en Cayenne Turbo?

Den sväljer mer än de där andra
Bra som "slit och släng"-bil (hur man nu kan få för sig att en bil för 350000+ är slit och släng.... :eek: )

Jag skulle definitivt köpa massa reklamtid i TV och köra massa kul musik. T.ex. alla musikvideor som Twisted Sister har gjort. Tänk, istället för massa dryg reklam för kolor och tvättmedel så blir det We're not gonna take it i 3 minuter och 40 sekunder. Kan det bli bättre? Snacka om att sprida glädje för pengarna!

Ursprungligen av Adrian B:

Jag skulle definitivt köpa massa reklamtid i TV och köra massa kul musik. T.ex. alla musikvideor som Twisted Sister har gjort. Tänk, istället för massa dryg reklam för kolor och tvättmedel så blir det We're not gonna take it i 3 minuter och 40 sekunder. Kan det bli bättre? Snacka om att sprida glädje för pengarna!

Låt oss hoppas att du inte vinner ett öre.

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2005-10-09 19:16
Ursprungligen av Jon Adolfsson:

Låt oss hoppas att du inte vinner ett öre.

Ja vem unnar någon annan 122 mille?

Jag skulle bygga en egen golfbana.
För vintern ska det givetvis finnas inomhus driving-range, putting-green och en rejäl shop.

Jag skulle såklart vara enväldig härskare och bestämma hur allt ska se ut och fungera.

  • Medlem
  • Schtåkkhålm
  • 2005-10-10 12:33

Ta helikoptercert och starta flygfirma!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-10-10 12:56

Jag tror man känner sig lite som Anden i reklamfilmen - knocked off the ground...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-10-10 14:07

För de som är intresserade så finns drömvinstfilmen här:
Lotto "Rivningskulan" 122 miljoner

Som fin kuriosa är den skapad inte bara på en utan två macar :D.

En riktig knock-out…

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-10-10 14:10

Jag skulle nog leva lite som jag gör, fast allt skulle vara två snäpp bättre. Ta 22 miljoner i spending-money och ha 100 millar som tickar någonstans. Målet skulle ju vara att komma ur the rat-race, dvs slutar jag jobba, ska vardagen vara oförändrad eller bättre (ekonomiskt).

Med 100 miljoner på banken borde du kunna plocka ut en miljon i månaden i ränta, räcker ganska långt om man inte åker privatjet hela dagarna.

  • Medlem
  • Täby
  • 2005-10-10 14:35
Ursprungligen av Björnström:

Med 100 miljoner på banken borde du kunna plocka ut en miljon i månaden i ränta, räcker ganska långt om man inte åker privatjet hela dagarna.

12% ränta alltså... snarare 300.000 till 500.000kr, låter lite mer sannolikt... men det beror ju helt på hur man investerar dessa. Men har man pengar så är det inte så svårt att tjäna pengar...

Jag skulle investestera 100 milj så de skulle växa ordentligt.
22 miljoner skulle jag lägga på att besöka alla jordens länder i minst en vecka styck.
Sedan skulle jag vara i Sverige och jobba gratis åt kommunen som myspappa åt massa ungdomar som behöver någon de kan lita på, när jag är less på att resa...

  • Oregistrerad
  • 2005-10-11 00:35

Jag hade ju lungt köpt 20000 Mac mini och lottat ut.
(undra om man fått mängd rabbat)

Resten hade jag slösat bort

//Daniel

Jag hade nog gett hr Björnström lite betalt för de timmar han lagt ner på 99mac. Du skulle få en mille tror jag.
Då jag då köpt mig hans vänskap, så skulle jag o Martin ta övertaga makten över världens alla länder och sprida budskap som ingen annan vågat. Budskap som "Mac och PC kan faktiskt leva tillsammans". "Motorcyklar bör inte lånas ut till de som ej kan köra, för dyra bilar kan stå oförskämt nära då man olyckligtvis vurpar" är ett budskap hr Björnström kommer ensamt propagera för medan jag använder mig av den mindre kontroversiella "Mac rockar fett, om ni inte fattar kommer min säkerhetspolis få er att förstå".

Ähum... jaja... jag vet inte riktigt. Jag skulle fan i mig inte snåla i alla fall. Det har jag aldrig gjort, och kommer aldrig göra. Live fast and die young ligger nära om hjärtat.

  • Oregistrerad
  • 2005-10-11 02:13

Köpa ett boende för 10 mille. Köpa en bil (läs: BMW) för en halv. Bygga en studio i stan med egen parkering & flygel å massor med syntar. Cirka 20 mille för den. Spara undan och placera undan rätt mycket, ha så man mådde jävligt bra jämt, aldrig problem med pengar. Alltid bjuda på krogen och restauranger. Alltid ge bra dricks. Starta nå'n slags stipendium där 150.000 per år delades ut; premiera kreativitet. Inte ha någon Mac alls utan använda min gamla Atari, strular mindre. Och ingen Powerbook utan en Vaio, bättre skärm & koolare prestanda. Skulle hålla i tre dagar, sen köpte jag den fetaste G5:an fullt utbyggd och med 23"-skärm. 30" skulle fortfarande vara för svulstigt. Fortsätta äta på McDonalds då och då och inte bli en sprättig jävel utan fortsätta vara rätt soft. Yes!

Bevaka tråden