Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Montezumas hämnd?

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Idag är man inte så kaxig!

Jag har ju varit hyggligt mycket i Asien och ätit det mesta utan några problem - jag skröt till och med på vårdcentralen när jag tog mina sista Hepatitsprutor att jag minsann tål mat från alla länder.

Igår small det till rejält - på 30 minuter gick jag från frisk till rejält magsjuk med diverse obehagligheter som jag inte tänker nämna här. Har nog varit på toaletten 50 gånger sedan igår eftermiddag och då överdriver jag inte.

En doktor var här igår och gav mig antibiotikaspruta och sedan en massa piller som jag ska knapra till jag mår bättre. Kan inte behålla varken vatten eller lättare mat så man är lite trött och hungrig!!

Är i Bangkok förresten, på ett jäkligt bra hotell (snacka om timing) så här är servicen grym - lider betydligt mindre än om man bott i något hostel på en liten ö i indonesien.

Har ni erfarenheter av liknande grejer?

Stackars Martin, men sannolikheten för att något sådant ska hända är ju inte så jävla liten ändå. Du har ju haft tur innan i af. Hoppas att du mår bättre snart

Det har blivit bättre nu iaf. Men stannar två dagar till i Bangkok. Tur att man har en bra reseförsäkring genom företaget som täcker alla kostnader inkl hotell och ombokningskostnad etc. Lite trött på det här nu!

Jag har själv klarat mig bra från detta, lite oroligheter i magen brukar komma dag 2 men inget som ens är närheten av detta.
Tur att du bodde på ett fint hotell... som du sa hade det nog varit än värre på något lophotell utan luftkonditionering...

Hmm lider med dig.
En kraftig magåkomma är en karaktärsdanande upplevelse.

Jag fick amöbadysenteri på Thailändska bonnvischan en gång 1990. Jag gick ner 7 kg på 5 dagar, och jag hade grymt ont i nedre magregionen, dock inte så illamående.
Frugan skickade mig till en liten klinik i Bangkok då det bar utför raskt. Den medicin jag fick där var ingen lek! Jag blev frisk på tre dagar, fast pillrena var så starka att jag istället fick ont i magsäcken. Fast frisk blev jag!

Det värsta var dock Tapas jag åt i Spanien 1999. Jag vaknade mitt i natten och väl inne på muggen så ställdes jag inför valet: "Vad ska jag göra först?"..... (fantisera fritt, det var vidrigt!)
Samma procedur upprepades en 7-8 gånger samma natt. Sen sov jag ett dygn och var därefter var det över. Dock var jag helt slut och gick som i en dimma. Kroppen hade sparkat bakut och det tog några veckor innen kraften återvände.

Krya på dig! Du mår säkert bättre redan nu. Vilket hotell bor du på?

MVH

Ursprungligen av Svante S:

Det värsta var dock Tapas jag åt i Spanien 1999. Jag vaknade mitt i natten och väl inne på muggen så ställdes jag inför valet: "Vad ska jag göra först?"..... (fantisera fritt, det var vidrigt!)
Samma procedur upprepades en 7-8 gånger samma natt. Sen sov jag ett dygn och var därefter var det över. Dock var jag helt slut och gick som i en dimma. Kroppen hade sparkat bakut och det tog några veckor innen kraften återvände.

Känner igen det där, fast jag var ute på landsbygden i Brasilien och hade tyvärr inte möjligheten att välja vad jag skulle göra först. Allt kom samtidigt.

Usch, ryser fortfarande vid tanken på hur vidrigt det var.

En av lokalsnubbarna brygde te på ett par blad som han plockade från en buske. Efter att jag druckit det var det som om någon satt i en kork i ändan på mig. Kunde inte gå på toa på flera dagar. Otroligt effektivt.

Ursprungligen av capojava:

Känner igen det där, fast jag var ute på landsbygden i Brasilien och hade tyvärr inte möjligheten att välja vad jag skulle göra först. Allt kom samtidigt.

Usch, ryser fortfarande vid tanken på hur vidrigt det var.

En av lokalsnubbarna brygde te på ett par blad som han plockade från en buske. Efter att jag druckit det var det som om någon satt i en kork i ändan på mig. Kunde inte gå på toa på flera dagar. Otroligt effektivt.

eh, jag ville inte skriva det men var precis vad som hände mig: Jag kräktes i toan och satte mig sen. Såg framför mig på golvet "Oj, vad är det där..."
Fy fan, bara ordet "Tapas" ger mig obehagskänslor än idag.

Jag mår mycket bättre men är inte riktigt redo att sitta 10 timmar på ett plan riktigt ännu - vill gärna ha full "kontroll" innan man utsätter sig för det

Bor på Holiday Inn intill World Trade Center, mitt i stan. Har lyckats "trixa" mig till rejält med bonuspoäng i Priority Club så att jag bor billigt och blir uppgraderad (är Elite Platinum Ambassador - vilket namn!) till jättefina rum. http://www.ichotelsgroup.com/h/d/hi/1/en/hd/bkkpc

Du kan ju köpa immodium-liknande preparat på apoteket inför flygningen. Kommer inte ihåg vad de heter nu men det är väl bara att förklara sig lite så får du något som dämpar.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2005-10-10 10:54

Har rest mycket i Asien, och bodde därnere fem år. Som Svante, så har jag haft amöbadysenteri också. I jämförelse är vanlig magsjuka riktigt behaglig. Men taskig mage fick man med jämna mellanrum. Det var bara att välja: antingen tog man Immodium och mådde bra men fick dras med konstig matsmältning några dagar. Eller så tog man ingenting så man fick ut sk**** så fort som möjligt.

Så om du ska flyga, kläm i dej några Immodium så stannar det. Och gör en blöja av dasspapper eller gå och köp riktiga nattbindor för säkerhets skull (nej, inget skämt alls).

En fast och bra avföring är den bästa huvudkudden.

Ursprungligen av Danne V:

En fast och bra avföring är den bästa huvudkudden.

Håret lär växa i alla fal...

Haha, jag har ingen brådska hem faktiskt. Försäkringsbolaget täcker alla kostnader och jag har det bra här i Executive Club där alla tar hand om mig Har bredband, många tv-kanaler, folk bär mat till min stora sköna dubbelsäng. Hemma väntar madrass på golvet i några veckor, en massa bokföring och dåligt väder. Svårt val

Ursprungligen av Björnström:

Haha, jag har ingen brådska hem faktiskt. Försäkringsbolaget täcker alla kostnader och jag har det bra här i Executive Club där alla tar hand om mig Har bredband, många tv-kanaler, folk bär mat till min stora sköna dubbelsäng. Hemma väntar madrass på golvet i några veckor, en massa bokföring och dåligt väder. Svårt val

Det har varit en ganska shysst höst hittills faktiskt, soligt, relativt varmt, fina färger på träden och så vidare. (Men jag har en bra säng också)

Yeah right att du är sjuk.

  • Medlem
  • Täby
  • 2005-10-10 12:21

Jo jag lyckades bli magsjuk på koh lanta av alla ställen, jag och 3 kompisar fastnade där i 5 dagar pga att jag och en kompis till blev sjuk. Vi var på väg därifrån och bodde våran sista natt (som vi trodde iaf) på det enda hotellet som ligger brevid hamnen för att snabbt kunna ta båten nästa dag.

Tror att de andra gästerna på hotellet märkte av att vi va redigt sjuka då vi va de enda gästerna där dagen efter... gick på toaletterna och spydde mm i stort sett konstant under dessa dagar och kunde inte behålla varken mat eller vatten. fick också massa saker typ antibiotika, koltabletter och vätskeersättning av doktorn. dock så var personalen väldigt hjälpsam och fick en scysst dricks när vi åkte därifrån

1
Bevaka tråden