Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Installera BT tangentbord från Apple?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-10-09 12:07

Hmm..sitter med min nyköpta Mini och grubblar kring om att man enligt instruktionerna måste ha ett USB-tangentbord och USB-mus om man vill installera ett Blåtandstangentbord. Måste man verkligen det? =/ Verkar änna krångligt. Kan ju verka logiskt, men det måste väl finnas en annan lösning?

/Fredrik

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-10-09 12:14

Nej, jag köpte precis som du en Mini med ett BT-tangentbord från Apple, och jag kom igång och kunde börja använda datorn utan att ha tillgång till ett USB-tangentbord.

Men det gick inte helt smärtfritt måste jag erkänna, installationsprogrammet hittade nämligen inte tangentbordet med det samma. Efter att ha startat om datorn några gånger och tagit ur batterierna ur tangentbordet och satt i dem igen så gick det tillslut.

Men jag vet inte hur det skulle ha gått om jag inte hade haft min USB-mus, då man behövde klicka på en del knappar för att komma till delen där den söker efter BT-tangentbord.

  • Medlem
  • 2005-10-09 12:36

Ok...berätta gärna mer. Det kommer alltså, under installationen, upp en fråga beträffande just BT-möss? Det låter ju iofs bra. Men ska man inte skriva in användarinformation under installationen, eller kommer tangentbordet igång direkt på nåt sätt?

Jag kommer att rensa burken då den köpts beggad. Men det gör jag väl som vanligt med CD-skivorna. Får man förresten chans att välja att ta bort alla språk osv då?

/Fredrik

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-10-09 18:39

Nja, angående BT-möss så vet jag inte hur det är, men för BT-tangentbord så söker installationsprogrammet som startar första gången man startar datorn efter just BT-tangentbord. Och hittar den ett så får man knappa in lite siffror på tangentbordet för att de ska kopplas ihop rätt till datorn. Sen efter att tangentbordet är igång så kommer det där med användarinformationen upp. Det som är innan är att man ska välja vilket språk man vill ha.

Vad jag har hört så ska man kunna välja bort alla onödiga språk när man gör en ny installation. Skulle man missa detta eller av någon annan anledning vilja göra detta i efterhand finns det program som tydligen ska kunna fixa det.

1
Bevaka tråden