Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

inWarehouse skapar 99mac portal

Tråden skapades och har fått 53 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Mölndal
  • 2005-03-09 21:54

Jag sände ett mail till kundservice@inwarehouse.se och ett till min kontakt person som jag fick i mailet "Så här loggar du in på inWarehouse IT-portal"

  • Medlem
  • Södertälje, Sweden, Sweden
  • 2005-03-09 22:10

Jag loggade in senast imorse, från en Win PC (ja, PC är det som gäller på jobbet...), med MSIE och det fungerade...

Hemifrån (jag har bara Mac OS 9.2.2) fungerar det med MSIE, men inte med Mozilla...

Det verkar som om det finns en slumpgeneratorsfunktion inbyggd i webläsarna; ibland fungerar det, ibland inte. Om jag till exempel kör default-skin på 99mac och 99musik med IE på PC så får fonten fetfnatt och texten klipps av, krymper i storlek och blir allmänt knasig. Med Safari/Firefox har jag aldrig upplevt det. Kör jag däremot något annat skin så finns inte det problemet... Påpekade detta för Björnström men vet inte om det var något som gick/går att lösa.

IWH verkar ju däremot ha hyggligt med strul på Mac-a-pär-fronten. Kanske har det att göra med layouten, samt att sidan görs i .asp? Jag kommer fortfarande till Error-sidan, t.o.m start-sidan pekar om mig dit. Inwarezhouse.se?! :rolleyes:

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2005-03-10 09:39

Kundservice på Inwarehouse mailade tillbaka och frågade efter lite mer info för felsökning.

  • Oregistrerad
  • 2005-03-10 11:04

Är det slut med rabatterna hos Inwarehouse? Kan någon från 99mac kommentera samarbetet?

  • Medlem
  • Östersund
  • 2005-03-10 15:57

Jag lade en order hos inwarehouse idag och det var inga som helst problem med rabatten genom 99macs portal

  • Medlem
  • Skövde
  • 2005-06-22 16:09

Ja, då har dragit mitt strå till stacken. Fick äntligen "tummen ur" och beställde en iPod mini (grön) + tillbehör.

Ursprungligen av MacJake:

Ja, då har dragit mitt strå till stacken. Fick äntligen "tummen ur" och beställde en iPod mini (grön) + tillbehör.

Blev det nån rabatt?

  • Medlem
  • Skövde
  • 2005-06-22 21:33

Jodå. 1516 SEK för iPoden istället för ordinarie 1895EK! 23 kr rabatt för kablar och 79 kr rabatt för "dockan".

  • Medlem
  • Skövde
  • 2005-06-22 21:35

F*n. Glömde bort att det var priser innan moms. Tyckte väl att det var billigt....

  • Medlem
  • Skövde
  • 2005-06-22 21:42

För att svara på din fråga Jon så blev det hela 4 kr rabatt på kablarna!
Hoppas 99mac för ut desto mer av mitt köp, det var ju därför jag handlade hos Inwarehouse.

Finns 99mac-portalen kvar?

  • Medlem
  • Skövde
  • 2005-09-23 18:55

Det verkar så. Jag har precis loggat in.

OK, får du rabatt på något då?

Det ser i vilket fall inte ut som det gjorde innan, med 99maclogo etc. Det är heller ingen skillnad på att skriva www.inwarehouse.se/99mac och www.inwarehouse.se/vadsomhelst.

Jag kan inte logga in. Varken supporten eller min "personliga säljkontakt" har svarat på över en vecka.

Inwarehouse hamnar nog på samma lista som macoteket för min del..

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2005-09-24 12:53
Ursprungligen av Kristofer:

Varken supporten eller min "personliga säljkontakt" har svarat på över en vecka.

Nä, Elon har väldigt svårt (=100%) att svara på epost. Och det tycker jag är dåligt. Så min favorit-kontakt får ta dom frågorna (vilket hon är mycket duktig och kompetent på att göra).

  • Medlem
  • Neverland
  • 2005-09-23 21:43

Det märkliga är att Macoteket bara svarar på mail nummer 2. Enligt min erfarenhet. :/
Tre-fyra gånger har jag försökt nå dem via mai, och de har aldrig svarit på första mailet. Men på andra svarar de alltid.

samarbetet verkar helt enkelt nedlagt.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2005-09-24 12:51
Ursprungligen av statemachine:

samarbetet verkar helt enkelt nedlagt.

Nejdå, inte alls. Ring bara till din favoritkontakt på iWH, så fixar dom tillbaka dig i 99mac-portalen. Det är närmligen så att iWH lanserade en ny portal för några veckor sedan, och då försvann tydligen en och annan inställning. Även undertecknad drabbades, men det fixades med ett kort samtal till iWH.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-10-04 23:51

Jag har mailat men de svarar inte, jag tycker det känns som om de är ganska dåliga på sånt på inWarehouse. Vill bara få mitt nuvarande konto uppgraderat till ett99mac. Klarar de inte det så har de en kund mindre.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-10-08 22:58

Var också tidigare inloggad som 99mac-kund och hade någon procent rabatt på flertalet prylar. Detta funkar dock inte längre.

Mailade dem 3 gånger under loppet av 2 veckor utan svar, varpå jag ringde och frågade inför ett inköp av en ganska dyr skärm.

Kom först till en dam som efter att jag förklarat mitt ärende nämnde vem jag skulle prata med. 3-4 minuter senare dyker ett herre upp och jag behöver inte förklara mig igen utan han vet vad det gäller. Han förklarar lite trevande att man inte längre har denna "tjänst" tillgänglig. Först frågade han om det var jag som hade mailat flertalet gånger om detta. Med andra ord har de läst mina mail och dessutom lagt dem på minnet, men inte bemödat sig att kortfattat svara.

Vet inte, men fick en känsla av att man inte riktigt bestämt sig angående detta och beslutar lite från fall till fall.

Skärmen köpte jag på annat håll...

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2005-10-26 09:05

Status på portalen?

Jag kan inte logga in på portalen.
Vad är status på samarbetet?
Får vi fortfarande rabatt?
Någon här som vet???

Ursprungligen av Björnström:

Gör så här för att titta närmare på 99mac@inwarehouse

- Gå till http://www.inwarehouse.se/99mac/
- Registrera epostadressen
- Loginuppgifter kommer via mail
- Logga in och välj nytt lösenord och om du vill ha erbjudanden via email (valfritt såklart)
- I fortsättningen är du knuten till 99mac:s rabattavtal när du använder Inwarehouse som leverantör.

OBS! 99mac har inte lämnat ut några som helst medlemsuppgifter till InWarehouse. Vår policy är att aldrig överlåta eller sälja dina kontakt/medlemsuppgifter till någon utomstående.

Läs mer om hur vi finansierar 99mac

Kommentera gärna samarbetet - bra för medlemmar och bra för 99mac?

Jag stänger diskussionen här - InWarehouse har på egen hand avslutat detta samarbete och flera medlemmar rapporterar att dom inte fått rabatter.

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2005-10-26 09:12

Tråkigt slut

Ursprungligen av Björnström:

Jag stänger diskussionen här - InWarehouse har på egen hand avslutat detta samarbete och flera medlemmar rapporterar att dom inte fått rabatter.

Synd, men bra med klara besked. Nu vet vi vad som gäller!

Vi har inte heller fått svar på våra frågor

Som tur är finns det en bra ersättare på gång med bonus för medlemmar och en hel del unika produkter - vår egen 99mac store! Vi har snackat om den i flera år men nu verkar det vara klart att vi sparkar igång den innan jul.

Bevaka tråden