Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skillnader mellan 17 tum resp. 19?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2005-10-08 21:37

Jag tänker snart skaffa en ny plattskärm, eftersom min fyra år gamla Studio Display (15 tum) bara la av.

Nåja, nog om den skärmen. Jag har funderat på en större skärm, åt 19-tums-hållet, men läste att en 17-tummare ger i stort sett samma upplösning som en 19-tummare.

Är det stor skillnad mellan dessa storlekar? Motiverar det en högre kostnad att köpa en 19-tummare jämfört med en något mindre skärmstorlek? Finns det andra skillnader att tänka på vid val av skärmstorlek?

Jag använder datorn/skärmen hemma främst till ordbehandling, surfning samt just nu lite grafisk formgivning/bildbehandling.

  • Medlem
  • International user
  • 2005-10-08 22:09
Ursprungligen av jappadapp:

Jag har funderat på en större skärm, åt 19-tums-hållet, men läste att en 17-tummare ger i stort sett samma upplösning

Är det stor skillnad mellan dessa storlekar?

2 tum!

Upplösningen är densamma. Det kan finnas en fördel med den större skärmen om du arbetar mycket med text, och vill ha skärmen på lite avstånd. Det kommer att bli mer lättläst då. Sitter du rätt nära skärmen, så tror jag inte du har så mycket att vinna på att köpa en 19".

1
Bevaka tråden